Úgy hozta a sors, hogy itthon letérdelt a wifi router, mikor máskor ha nem szombaton este... Némi keresgélés után úgy döntöttem hogy az Euronics lesz a másnap reggeli kirándulás célpontja, hajnali 10-kor.
Elég sokféle router-t nézegettem a MediaMarkt és az Euronics kínálatában, a legfontosabb szempontok egyike a gigabites WAN és LAN portok, valamint a lehetőség openwrt firmware-re...
Utóbbi kapcsán a MM helyi áruházában egyetlen ilyen router se volt készleten (a weboldal szerint), az Euronics esetében pedig összesen egy darab nézett ki ilyennek. Így hoztam meg a döntést, hova megyek milyen routert vásárolni. Íme a történet, konklúzió szokás szerint a végén.
10 óra után pár perccel landoltam náluk, belépést követően látványosan körbenéztem, merre találom amit keresek.
Az egyik eladó (a ruházatából kiindulva először azt hittem unatkozó vásárló) szólított meg, majd egy kevés kommunikáció és lepattintás következett, ő nem ér rá mert folyamatban van egy tableteladással, de kérjem meg a kolléganőjét. Amin fennakadtam, az az volt, amikor kijelentette:
"Ő kereskedő, nem követi le a visszahozott termékek állapotát."
Merthogy azért kértem bontatlan csomagot, ha ezt esetleg elbaszarintva hozták vissza, nekem ne kelljen vele kínlódni, el-vissza cipelni.
A kolléganője látványosan, hátat fordítva bíbelődött dobozokkal, fóliatekerccsel (lényeg hogy ne kelljen velem foglalkozni). A szemkontaktus sikeres felvétele után köszöntem és kérdeztem, tudna-e segíteni, hozna-e bontatlant.
Szintén jelezte hogy folyamatban van egy vásárlóval, mutatott is feléjük (akik épp akkor döntötték el, hogy mit vesznek, a kiscsaj a közelükbe sem volt egyébként...)
Nagyjából 10 perc alatt sikerült meglepniük egy bontatlan routerrel, majd beálltam a kislányhoz a kasszasorba, előttem lévőket látta el garanciajeggyel meg miegymás.
E percben érkezett egy 50-es nőci valami tenyérnyi bizbasszal a kezébe, és óvatosan, finom apró mozdulatokkal szépen beslisszolt elém a kasszasorba. Férjura tőlünk hátrébb 5 méterre, tekerte a fejét mikor ránéztem.
Nem szóltam egy kurva szót se, gondoltam vasárnap van, napsütés, 18 perce szopok mert bemertem jönni vásárolni, ez már nem oszt, nem szoroz.
Mikor sorra kerültem, a kislány újra rámköszönt, én meg jeleztem hogy nagy nehézségek árán megszületett, ezt a routert kérném. Feltéve hogy mindenki ráér, senki sincs folyamatban (és látványosan körbenézve tettem hozzá, hogy) illetve ha momentán senki nem óhajt elém kúszni....
3 másodperc csend lett, majd elnézést kért. Fizettem és távoztam, meg morgolódtam magamban.
Konklúzió:
-Már belépéskor úgy éreztem magamat, mintha minden utcasarkon, plakáton hirdetett közveszélyes bűnöző lennék, elvégre éreztem mindenkin, hogy kurvára lenéznek, nem óhajtanak velem foglalkozni, hirtelen mindenkinek dolga lett.
-Majd' 20 percbe és két kör megtételébe telt az "értékszekrényből" kivenni egy routert.
-A kasszasorban állva ezen az oldalon is hülyének néznek és belépnek elém.
Viszont az, hogy nekem egy kereskedő, egy bolti eladó olyat mondjon, hogy nem tudja miért hozták vissza ha egyáltalán ezért van megbontva, nem követi le a visszahozott termékeket...
Papám, Te nem kereskedő vagy, hanem csak jelenlévő.
Távol álljon tőlem hogy én kontrolláljalak, minősítselek, ezeket tegye meg a munkahelyi vezetőd, legalább megtudja, melyikőtöknek milyen tulajdonságain kellene javítani.
Vasárnap reggel a szombathelyi áruházban nektek sikerült hozni a tipikus mintapéldát: hogyan NE.
Aggodalomra semmi ok, az ilyen áruházakban a személyzet kimondottan csak az eladásra van "felkészítve", minden ezen túl mutató tudásuk önerőből, szorgalomból van jelen. Már akinél, már ahol.