Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Napi profession - 2025 január

2025. január 19. - bthomyka

Az elmúlt két-három hónapban nem igazán sikerült az életnek olyan helyzetet produkálnia, ami valamelyest rám szabott vagy rám "terhelhető" pozíció hirdetését okozta volna.
Gyöngyszemek azért vannak, csakhogy megint a mindenest, meg az univerzális munkaerőt mint kérdéskört feszegessük. No Offense - nem győzöm hangoztatni. Soha nem a bántás a cél, sokkal inkább a segítő szándék vezérel.

Lakóhelyemen lévő kis cég keres kereskedelmi ügyintéző pozícióba embert, akár azonnali kezdéssel is.
Lássuk a részleteket, mik a feladatok:

1. vevői rendelések felvétele, kezelése;
2. kimenő bizonylatok kezelése;
3. vevői reklamációk, visszáru kezelése;
4. kapcsolattartás a vevőkkel, partnerekkel;
5. termékek ajánlása a vevőknek;
6. a vevők igényeinek felmérése, szakmai tanácsokkal való ellátása;
7. vevői visszajelzések továbbítása a vezetőség felé;
8. adminisztrációs feladatok (árajánlat, számla, szállítólevél elkészítése, archiválása);
9. áruk bevételezése;
10. pénztárosi feladatok ellátása;
11. új üzleti lehetőségek felkutatása és piaci potenciál elemzése;
12. értékesítési célok kitűzése és elérésének követése

E listából egy átlagos ügyintéző a kereskedelmi területen az 1,2,3,4,8 ami egészen biztosan profilba vág.
Az 5. a 6. és a 10. inkább az eladó, esetleg az üzletkötő restanciája, a 9. a raktárosé, a 11. egészen biztos hogy sales job, a 12. amivel nem tudom mit kezdenék, tekintettel a magyar munkavállaló általános hozzáállására például, elég vicces ha meghatározom magamnak a havi 5ezer forint árbevételt, amit valljuk be, hamar el lehet érni, sőt túlteljesíteni egy olyan kereskedésben, ami 5-10-15-20 éve működik... Szóval ezt inkább egy szinttel feljebb delegálnám mint tervezés, és a sales témába osztanám vissza. Mert az üzletkötő amelyik járja a várost meg az országot, felé kell értékesítési célokat meghatározni, illetve mérni az ezirányú teljesítményét.
E cégnél alapvetően nem volna rossz melózni ebben a pozícióban, de ha már a kereskedelmi ügyintéző mint alappozíció a maga saját munkaterülete, feladatkörei mellett kellően megspékelt vagyon házalóügynök és raktári melós dolgaival, nos az picikét lelombozó, mert nem rendelkezik feltétlenül mindenki kereskedői (sales, házalóügynök, üzletkötő) vénával és/vagy aggyal.
Más dolog egy üzletben, bármilyen lerakatban a beérkező vásárlót tájékoztatni, a számára megfelelő árut vagy szolgáltatást megkeresni és kiajánlani, míg teljesen más dolog vakon, hidegen megkereséseket intézni (aztán ki tudja hogy ilyet kell-e ebben a pozícióban).
A kereskedelmi ügyintéző nem sales. Az hogy valamilyen módon a saját munkájával (lásd a pozícióhoz tartozó feladatkörök mint alapfelszereltség) hozzájárul a nála magasabb szinten megtervezett értékesítési célok kitűzéséhez és/vagy annak eléréséhez, az a normális állapot. Azzal nem értek egyet, hogy e pozícióhoz hozzárendelünk olyat, ami tőle idegen terület és/vagy teljesen felesleges nyűg.
Értem én hogy mindenki ott spórol ahol tud, értem hogy durván magas a bérköltség. Az alapfeladatokra simán talál bármikor jóképességű munkaerőt, ám ami az értékesítéshez tartozó tételeket illeti, ott NE legyen mindegy, kire bízzuk ezt a feladatot, az ilyen feladatokat - szerintem.
Aztán olvasom, hogy előnyt jelent a B kategóriás jogosítvány, itt már szól a vészcsengő, hogy adminisztratívként ezek szerint lehet majd mászkálni áruval a vevőhöz, vagy beszerzőforrásokhoz.
Nem volna egyszerűbb kiírni, hogy raktáros, eladó, ügyintéző, kiszállító és beszerzői pozícióra keressük ugyanazt az egy embert?


Gépkezelő

Feladatok
Gépi anyagmozgatási feladatok - bálás, ömlesztett műanyag hulladék betárolása és kitárolása
Fuvarokmányok átvétele
Minőségellenőrzés
Gyártóberendezések kezelése
Napi karbantartási munkákban való részvétel
mennyiségi és minőségi elvárásoknak való munkavégzés
Elvárások
Targoncavezetői és nehézgépkezelői jogosítvány gyakorlattal
Felhasználói szintű számítógépes ismeret
Önálló és csapatban történő munkavégzésre való képesség
Terhelhetőség, jó problémamegoldó készség, rugalmasság
3 műszakos munkavégzés

Nos erről csak röviden: egyrészt hónapok óta hirdeti a pozíciót, én kíváncsi lennék az okokra, amiért pár nap vagy 1-2 hét alatt elmennek onnan az emberek. Ezen kívül nem értem, hogy egy gyártóberendezés kezelőjeként miért én targoncázzak, vegyem át vagy adjam ki az árut. Már elnézést kérek, de a problémamegoldó képességet amikor elvárásként látom, az számomra a tapasztalatok szerint azt jelenti, hogy a problémákat nem én okozom magamnak hanem valaki más, de azért én oldjam meg. A rugalmasságot meg ismerjük már, valaki elfelejtett műszakra bejönni, tedd már meg hogy maradsz / belépsz helyette, pénz a legkevesebb.
Nem bántásból jegyeztem fel ide, csak úgy tapasztalatcsere és véleményformálás okán, hogy lássuk, hova vezet az, amikor azt hisszük, hogy egymáshoz kevésbé vagy egyáltalán nem tartozó melókat rá tudunk rakni egy emberre. Nem hivatalos infó még (és ezzel óvatosan is bánok), hog alig minimálbér feletti a zseton. Hát akkor lehet gondolkodni, miért nem sorakoznak három műszakban tolni az ipart a melósok.


Kisteherautó vezető

Már elnézést, de ezt most nézem meg harmadjára és még mindig kesergek rajta. Tényleg nem bántásból, de embereket cipelni, meg árut is, meg még culájgerkodni (kőműves mellett a genya munka elvégzése) általában véve nem ugyanaz a kategória. Szokott is bonyodalom lenni, amikor egy átlagos 10-12 órás, fizikai melóval eltelt nap elején és végén még embereket is szállítgatunk úgy általában véve 50-70 km sugarú körben (azaz csak az embercipelés egy nap kétszer 40-70 km,) ehhez jön még a hozd el innen, vidd el oda, rakodás, falvésés, malterkeverés meg a többi maflaság.
Hölgyeim és Uraim, az építőbrigád tagjainak szállítását rábízza bárkire, akinek se PAV2, se 102-es orvosi (merthogy ilyenkor ez kötelező, csaxólok), mert milyen jó is az amikor mindent amit mások nem tudnak vagy nem akarnak megoldani? Nos az kérdéseket szokott felvetni. Legtöbbször a baleseti helyszínelésnél, mert mondjuk a kanyaríven elszámolja a tempót, hatvan helyett nyolcvannal-kilencvennel rongyol bele. Csak Vas vármegyében az elmúlt 5 évben legalább harminc ilyen helyszínelés volt, erről ennyit.
Nos a fényképes önéletrajz itt mosolyfakasztó, mert se nem média, se nem színházi szereplés. A bérigényt úgy tudom elképzelni, hogy nettó 300 és csak szállítok, nem rakodok, nem falazok, efektív nem leszek koszos, ezt is napi 8 órában és losonc. Vagy tudnék mondani egymillió kettőt nettóban, ezért a pénzért ugyanis megoldom hogy legyen valaki aki a culájgermunkát is elvégezze amíg én "szállítok". Cserébe mindenki biztonságban érkezik a melóhelyére, meg onnan haza is - már ami engem illet.

No Offense! Egyszerűen csak nem értem, időnként hova lett a gondolkodás, vagy miért vett olyan irányt amilyet vett. Sokszor elmondtam már, hogy a vállalkozói szféra egy része azért nem képes előbbre lépni, mert valamilyen formában hibás a gondolkodásmód, legtöbbször a megnövekedett feladatok delegálásában, legyen az a meglévő személyi állományra való rápakolás, vagy egy újabb kolléga toborzása.
HR cégtulajdonos ismerősöm már megfogalmazta 2024-ben, hogy sok esetben maguk a cégek sem tudják, mit is akarnak valójában, csak "vagdalóznak" a pozíciókkal, feladatkörökkel, így alakul ki az, hogy egymáshoz nem feltétlen tartozó munkafolyamatokat akarnak rászervezni egyetlen emberre, az univerzális munkaerőre, amelyik meg nem létezik, ezt ugatom 20 éve én is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr5318778486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása