Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Levelet kaptam - vol. 2.

2025. április 12. - bthomyka

Megérkezett néhány plusz infó a pár napja taglalt Scania témájához, alant a részletek és ennek fényében a véleményem.

A plusz infók:
- EURO 6-os motorral szerelték
- A fel- és lerakodás 30-55 perc alatt történik meg, ettől hosszabb ideig a jármű álló helyzetében a motor nem jár a nyomkövető szerint
- Egy másik ilyen, de nyergesvontatót négy éven át hajtó pilóta megerősítette a 25-28 literes fogyasztást mint reális átlagot, utalva arra hogy az 40 tonna guruló, míg ez 16-18 tonna lehet
- Hideg reggeleken nagyjából 10 perc motorjáratás után lódul meg a jármű

Tekintettel ezekre az információkra, megelőlegezve a tizenegy éves korra tekintettel egy nagyon gáláns 30 literes átlagot, az efölötti számok rendellenesek.
A legnagyobb jóindulattal műszaki hibát feltételezek és ezt képviselem egészen addig, amíg ennek ellenkezője nem bizonyított, de semmit sem ér ha a tulajdonosnak "fáj" a 100-120 km-re lévő Scania szervizbe leadni az autót egy alapos átvizsgálásra, ami nem csak időbe, hanem pénzbe is kerül. Értjük a problémát, de ez egy olyan helyzet, amit azért kell meglépni, hogy teljes bizonyossággal kiderüljön például egy turbóhiba, porlasztócsúcsok elfáradása vagy bármi, ami képes ekkora túlfogyasztásokat produkuálni.
Sok hasonló esetben inkább az alternatív béremelés szokott lenni a túlfogyasztás oka, de ezt addig nem mondhatjuk ki, amíg meg nem bukik a delikvens, vagy pont egy szakműhely általi átvizsgálás nem cáfolja a műszaki hiba jelenlétét.

Érkezett egy felvetés, miszerint a következő túra előtt megtankolnak, elkíséri valaki a járművezetőt, majd visszaérkezés és lerakodás után újra tankolnak. Ez jó ötlet, de csak egy darab adatunk lesz, egy adat pedig nem adat, akár statisztikára, akár másra kívánjuk használni.
Egy másik opció ha bevezetik a kötelező, napirend szerű telitankolást mondjuk a munkahét utolsó napjának végén, itt viszont figyelni kell az azonos körülményekre (például minden esetben ugyanúgy legyen szintezve a jármű). Ezzel együtt a tanksapka kulcsát nem a járművezető birtokolja 2 hónapig.
Bármelyiket is választanánk ebben az esetben (vagy ilyen esetben), garantált lesz a sértődés. a konfliktus, a botrány. Főleg akkor, ha így bizonyosodik be hogy nem szipkázás történik, illetve súlyosbító körülmény ha nem megfelelő módon és minőségben kezeli a cég tulajdonosa az egész helyzetet.

Pályafutásom során volt szerencsém végig nézni egy hasonló szituációt, melyben szipkázás nem történt (itt egyszerűen elvették a tankolás jogát a járművezetőtől, vadbarom kommunikáció kíséretében), de a kommunikációs és helyzetkezelési problémák miatt a járművezető közel hét év munkaviszonyát rúgta fel 3 perc alatt, még a felmondási idejét sem volt hajlnadó ledolgozni, a közte és a vállalkozó között két napig tartó qrvaanyázás sem segített a helyzeten.

Tárgybéli eset azért is veszélyes, mert amúgy sem terem minden bokorban sofőr, napi bejárós, vasárnap is felkelős a minimálbérért főleg nem, aki élőállat szállításához rendelkezik mindennel, nyilván még ritkább.

Talán úgy kellene kezdeni, hogy jelezzük a járművezetőnek az anomáliát és áldozunk egy kevés pénzt a motor átvizsgálására, jelezve a járművezető felé, hogy műszaki hibára gyanakodunik. Türelemjáték, mert el fog tartani 1-2 hétig mire ennek a végére eljutunk, de valószínű morálisan kevésbé fog fájni, semmint úgy előadni, amiből belső botrány fog keletkezni. A döntés a vállalkozóé, a felelősséggel együtt.
HA és csak óvatosan is feltételezve a lopást, mint elképzelhető változatot nézem, akkor azt tudom mondani, hogy elég durván és szarul csinálja a delikvens. Egyrészt túl nagy mennyiség tűnik el, főleg úgy, hogy valamilyen rendszert is látni ha kimondottan ezt a variációt modellezem. Fix időpontok és helyszínek csak 70%-ban mutatnak rendszerességet, a modellezés pedig ugyanúgy tartalmaz mínuszos értéket, ahogyan pluszost is (a modellezésemben pluszosként a feltételezett szipkázás mennyiségét saccolja).

Sajnos továbbra sem ismerjük a telephelyen kívül töltött időt és tevékenységet, elvégre a járművezetőn kívül a cégtől senki nem volt jelen két héten át minden nap, pont ezért nem tudjuk, hogy a kinti körülmények alkalmasak-e szipkázásra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr3618838290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása