Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Az elmúlt egy hét (07.29.-08.04.)

2024. augusztus 05. - bthomyka

Az elmúlt nagyjából egy hétben azért beesett némi aprópénzes meló, de természetesen teljes munkaidős megoldás ugye nem, mert hát miért is. Ettől függetlenül jelenségek megint vannak, úgyhogy körmölöm is.

Valamelyik korábbi bejegyzésemben már írtam arról, hogy időnként érkezik felkérés valamiféle ügyvitellel kapcsolatos feladatra, amolyan "keress rá megoldást" jellegű dolgok ezek. Szintén aprópénzes dolgok, projekt-jelleggel mennek, ezekbe is teszek tudást, mert egyrészt az elvárásoknak nem árt megfelelni még ebben az esetben is, másrészt meg nem lehet tudni, ki mikor hív fel azzal, hogy volna egy munkaszerződése számomra...

Amiről korábban írtam, annak a héten el kell készülnie, már csak némi finomítás van a funkciók körül, meg valami épkézláb dokumentációt kell írnom, mitöbb még valami prezentációt is össze kell raknom, legkésőbb 16.-áig. Ez utóbbit soha nem erőltettem, egyrészt nem volt sűrű igény rá, másrészt meg napokat elqrni mire összerakod, megírod, fotókat pakolsz bele, csak azért hogy 10-15 percben bemutasd, nos ami aprópénzes munka, abba nekem nem fér bele, amikor meg főműsoridőben teremtettem, akkor mindenkit betanítottam akinek foglalkoznia kellett ezzel.

Voltam megint vonatpótlózni is pár napot, kikapcsolódás jelleggel, különösebb nem történt, az utolsó előtti napomon volt egy késő esti menet, ilyenkor azért érzem hogy öregszem, mert amikor hajnali fél egykor húzom ki a kártyámat a tachográfból, akkor felsóhajtok hogy "végre!" és a szállásra menekülő, csucsukálni akaró érzés fog el.
Volt kérdés különjárat kapcsán, megköszöntem és ott akkor azt mondtam hogy nem. Elég sok dologban szögletesre vettem már a figurát, úgy gondolom, hogy beugrósként (és legyen az bármilyen munka) nem teszek bele a szükségesnél nagyobb energiát, időt, pénzt és tudást. Akinek ezekből a 100% kell, az támasszon meg főállásban végzendő munkával (meg a korrekt bérezéssel).

Feltűnt némi változás a Profession.hu működésében is, ugyanis nagyjából két hete például hétvégén nem kaptam értesítőt (nincs vele gondom), illetve az elmúlt egy hétben összesen talán 2 mail ha érkezett, pedig az értesítés eléggé széles skálát takart magában, nem kifejezettem egy pozíciót.
Természetesen hónapok óta minden mail úgy kezdődik, hogy "nem találtunk" a preferáltaknak megfelelőt, de nézzem meg ezt az ötöt...

Két hirdetésről ejtenék pár szót, csakhogy legyen megint gondolkodnivaló (azoknak akik hirdetnek)...

1. A "Hülye azért nem vagyok" áruház keres raktárost (nem először az elmúlt 3-4 hónapban), és itt azért sírva röhögtem fel a koncepción, idézem szó szerint:
"elérhető bruttó jövedelmed*, heti 40 órás munkaviszonyban akár 502.900 Ft. Az első három hónapban akár havi bruttó 417.300 Ft-t** is hazavihetsz"

Hagyjuk már ezt a bruttózást amikor bért kínálunk! Ebben a formában jól néznek ki a számok, csakhát mink itten vidéken a nettóból éldegélünk.

Idézet ismét:
"*a Media Markt Magyarországnál a pozícióban eltöltött minimum 3 év munkaviszony után elérhető, legmagasabb havi bruttó fizetés
**a Media Markt Magyarországnál a pozícióban eltöltött 3 hónapos próbaidő alatt elérhető legmagasabb havi bruttó fizetés"

Tehát 3 év gürizés (ha megnézed a feladatokat akkor rájössz hogy az), aztán AKÁR még el is éred ezt a zsetont. Aminek a nettója kb 300ezer körüli, ami nem volna rossz, ha nem 3 évet kellene várni rá, hanem csak a következő hónapot.
Remélhetőleg a kétcsillagos kiegészítést is tudja értelmezni mindenki, tehát a próbaidőre (mint szinte mindenhol) szarabb lóvét ad. Itt érdeklődnék, hogy ezen időszakban dolgozhatok én is szarabbul? Oké jó.

Egy másik hirdetett munkánál, amit egyébként meg is pályáztam az esélytelenek nyugalmával (vagy ahogy nyerőgépszervizesként szoktam mondani halált megvető nyugalommal), némi ellentmondást találtam a hirdetés szövegében (ismét).
Konkrétan azzal zárták a kínálat rovatot, hogy versenyképes bérezés. Amit itt a fuvarozásban már 10 éve visítva röhögünk ki, ugyanis szomorú tapasztalataink azt mutatják, hogy minimálbér felett 10-20 ezer forinttal rendelkezik a juttatási csomag, aztán losonc, se szép kártya, se műszakpótlékozás, se egyéb. Ehhez még 60%-os esélyed van valami ótvar hulladék járművel végrehajtani a feladatokat, nem térnék ki részleteire mert így is megköpködött már több olyan fuvarozócég, amelyik a húsz éves vasait képtelen lecserélni még 10 évesekre is. Azt már biztos említettem, hogy a buszosiparban az ilyen vállalkozóknak mindig azt mondom, hogy ez öcsém egy drága sport, ha képtelen vagy finanszírozni, akkor fel kell számolni az iparodat, adj helyet és teret azoknak, akik normálisan akarják csinálni.

Tehát a versenyképes bérezés után azt írja, hogy a szakmai önéletrajzodat BÉRIGÉNNYEL legyél kedves megfejelni. Megtettem, aztán láttam hogy míg én 450ezret kérek nettóban, egy halom ember 410 nettó ALATTI bérigénnyel lépett elő. Egy részüknek merem állítani fogalma nincs flottakezelésről, talán teherautó kereket is akkor fog először látni ha odakerül...
Nem értem tehát, hogyan lesz versenyképes bérajánlat abban az esetben, ha arra kíváncsiak, hogy én hogyan árazom be magamat.
A megoldás viszonylag egyszerű lesz ám, a HR ugyanis ezt is szelektáló feltételként állítja be ilyenkor, merthogy amikor a hirdetési akarat megszületik, már tudják hogy az adott pozícióra milyen bért tudnak / akarnak fizetni, ami 95%-ban mindig kevesebb egyrészt a piaci "árazásnál", másrészt az egyéni elképzeléseknél. Persze nem arra gondolok, hogy 4 órában, takarítóként egymilliót szeretnél nettóban keresni...

Külön kedvenceim, akik harminc nap alatt meg sem nézik a jelentkezésemet, ezeket jegyzem, hogy soha többet ne adjak be hozzájuk semmit.
A fentebb említett flottakezelői meló kapcsán más pozíciót is pályáztam pár hete (válasz ugye onnan sincs), plusz 1-2 hónapja a céget közvetlenül kerestem meg, hátha akad valami. Válaszukban írták hogy jelentkezni fognak ha lesz ilyen nyitott pozíció. Hát most ugye van, ám az értesítés valahogyan elmaradt.

Hogy tovább rontsam az esélyeimet, már ami az épkézláb munkahely megtalálását illeti, jó sokan mondják hetek óta hogy letérdelt a magyar gazdaság, állunk mint a cövek. Ebben benne van a keze jó sok vállalkozásnak is, amelyik nem forgatta tovább a lóvét az elmúlt 8-10 hónapban, hanem bevarrta a párnahuzatba. Egészségükre.

Csak ne lenne vicces, amikor ezek is hirdetnek hónapokig, de felvenni senkit. Adatgyűjtés zajlik, valószínű egyeztetések is. Amiről tudok, az néhány esetben politikai vonal (köpködöd-e a rendszert vagy nem), megnyilvánulások a facebook-on, valamint egy részük csak azért, hogy lássák, hétről hétre, hónapról hónapra hogyan alakul a munkakeresők aránya és akarata úgy régiós ahogyan országos szinten is. Ebből kívánnak építkezni rövid- és középtávon, amikor például embert cserélnek, a legfontosabb szempont pedig a bérezés...
Ugyanis minél szarabb helyzetben vagyunk mi, akik melót keresünk miközben bugdácsol a gazdaság, annál szarabb pénzeket fognak feldobni, de rengeteg munkakörben a feladatok száma nem fog csökkenni, sőt, megint előjön az univerzális ember mint nem létező fogalom keresése, amelyik majd másik három helyett is elvégez némi munkát. Ebből a gyűrűből 20 éve képtelenek kilábalni egyes vállalkozások, de azon kívül hogy minden évben megvan az egzotikus nyaralásuk és 2-3 évente cserélni tudják a felsőkategóriás autójukat, semmi pozitívat nem tudnak felmutatni, se előremenetel, se fejlődés terén. Márpedig amikor én vállalkozói fejjel számolok, elemzek, gondolkodok, azért elég sokszor elmélkedek a 2-3-4-5 éves terveken és lehetőségeken is, mert a helybetopi hosszútávon unalmas lesz, mitöbb hamarabb és különféle módokon lehet elbukni vele munkát, pénzt és eredményt mint bárki hinné.

Mára telefonos interjú lett betervezve két hete, nem emlékszem az időpontra, majd csak hívnak.
Ezen kívül számítok még a héten egy online meetingre is egy kiscsomagos céggel, amiben elég jó potencionál van, mitöbb a házigazda nyitottnak tűnt valamiféle közös melóra. Hosszú ideje az első ilyen alkalom...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr7118460397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása