Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Reakció Katkics Attila-féle cikkre / Fuvarlevél 24.08.07.

2024. augusztus 16. - bthomyka

Ha ezen bejegyzés tartalmát szeretnéd megemészteni és egészségesen értelmezni, a legfontosabb hogy először olvasd el és értelmezd a cikket.

A bejegyzés apropóját szolgáltató cikk ezen a linken tekinthető meg.

Ezen bejegyzés megfogalmazása augusztus 7.-én történt, közzétételét megelőzően ugyanezen a napon a tartalmat mail-ben küldtem Attilának, aki még ha olvasta is, reagálni eddig nem kívánt.
Eddig elért eredményeit el nem vitatom, tudását nem kérdőjelezem meg, egyszerű nézetkülönbségek vannak közöttünk, se több, se kevesebb.

Kedves Katkai Attila, drága testvérem, ezen sorokat szívből és őszintén ajánlom részedre ugyanúgy, mint azokéra akik a linkelt cikket olvassák, legyenek akár fuvarozásban érdekeltek, akár csak a téma / iparág érdeklődői.
Egy-egy idézet alatt reagálnék a mondanivalódra, teszem ezt baráti gesztusból, nem pedig támadásként. Egyes szavaimat úgy válogattam meg, hogy annak súlyát éreztessem, aminek része a megfelelő kontextus és stílus megválasztása.

"sok ukrajnai sofőr dolgozott nálunk"
Igen, ez köszönhető annak hogy a kormányzat és jogrendszer lehetővé tette a filléres munkavállalók bejövetelét, a fuvarozócégek (már amelyik ebben részt vett) ujjongva, feneküket örömükbe a földhöz verve és a magyarokat kiröhögve szippantotta fel ezeket, a magyarok bérének mondjuk feléért. Értem a kapitalizmust, csak azt nem, amikor egy cikkben többször is ellentmondásokra bukkanok, és akkor ez csak egy cikk, nem pedig egy, a való életből érkező példa. Nehéz elfogadni részedről a "hogyan álljunk pozitívan a magyar sofőrhöz" gondolatmenetet, komolyan venni amikor reklámozod és favorizálod a migránsokat helyettük.

"kordában tartani az itthoni béreket, és fenntartani egy egészséges versenyhelyzetet a magyar és külföldi gépjárművezetők között."
Örök érdekellentét a bérkérdés munkavállaló és munkáltató között, de mindig van arany középút, amivel "most" ugye kivételesen nem élt a munkáltatói réteg, hiszen megérkezett hozzájuk egy alternatíva, a harmadik országbéli jómunkásember. Amelyik nem beszél angolul, magyarul, németül, például ezért keres a Wabi olyan irányítót, amelyik beszéli az indiait. Igen vicces, amikor 20 éve úgy kapsz munkát tőlünk nyugatra, hogy beszéled az adott ország nyelvét, szókincsed legalább 400 darabos, nem okoz problémát a régiós dialektus-különbség, és nem a mérnökökre gondolok, hanem pincérekre, sofőrökre, hasonlókból álló rétegre. Emellett egy halom pénz, energia és idő átképezni őket, hozzászoktatni az ajróper viselkedéshez, közlekedéshez. Itt csak megjegyezném a Flex sárvári ukránjait, akikhez hetente kétszer is vonulnak a rendőrök, mert azt hiszik, garázdálkodhatnak mint otthon.

A béreket nem tudjátok kordában tartani, ahogy a fuvardíjat is a piac diktálja, úgy a béreket is az határozza meg, mikor milyen a gazdasági helyzet. Sajnos a fuvarozó vállalkozások 70%-a képes olyan galádságokra, hogy a manapság itt tébláboló válság okán a tavalyi bérek 70%-áért szeretne sofőrt találni, arra bazírozva, amit a cikkben is írtál, hogy letérdelt a gazdaság, elkezdődött a népvándorlás. Az, hogy kordában akarjátok tartania béreket, és ezért megtesztek olyanokat, mint harmadik országból érkező, alapvetően EU-s tapasztalatok, hely- és nyelvismeret nélküli jött-menteket alkalmazni, nos ez a magyar munkaerő elleni merényletként értékelendő. Kérdem én, az a cég amelyik ebbe beleállt, hogyan képes hisztizni a sofőrhiány miatt anélkül, hogy leköpné a tükröt? Hogy fokozzam, a piacot torzítják azokkal szemben, akik magyra munkaerőt alkalmaznak, a migránsokhoz képest magasabb bérköltséggel. Ez belefér a normális piaci versenybe? Majd akkor amikor kivétel nélkül minden fuvarozónak van esélye és lehetősége ilyeneket alkalmazni, meg mindegyiket megtámasztja a kormányzat 3 milliárddal, anélkül hogy bármilyen kötelezettséget kellene vállalniuk... Ne viccelődjünk, kérlek, ez nem hogy nem egészséges versenyhelyzet a cégek és a sofőrök között, hanem nettó feszültségkeltés, csak azért hogy a saját profitot, területet megvédjék, fenntartsák egyesek.
E tekintetben szerintem a többi cég és sofőr büntetlenül keresztbe parkolhatna a cégeitek kapujában csak azért, hogy egyetlen autótok se tudjon se kijönni, se bemenni, lássuk hogyan kívánsz egészésges versenyben maradni az ilyen egészséges körülmények között...

"a jelentkezők szakmai tudása egyre nagyobb kívánnivalót hagyott maga után."
Ami látszik a hírekben is, felrakón és lerakón, parkolókban, meg az utakon. Az a sajnálatos, hogy amíg ilyen embereket alkalmaznak, addig ránk nincs szükség, mert mi többet kérünk a minőségi(bb) munkáért. Illetve én már nem, mert 46 évesen nem fogok tonnás raklapokat hurcibálni, nem leszek ADLI és LIDL csicskája hogy még szortírozzam / komissiózzam is neki a beszállított árut, jó hogy nem kell ezen kívül még az utcáról becsábítani a boltokba az embereket hogy vásároljanak, elvégre ez is belefér ám a sofőr idejébe, plusz vidám arccal nyeli be a selejtes csereraklapok rásózását, természetesen mindezt úgy, hogy a 40 fok melegben a tűző napon a parkolóban hat órát ücsörgött a kamionban, amibe nem vásároltak állóklímát (az állófűtés is csoda ha nem döglik meg télen a karbantartás hiánya miatt), de ne indítsd el a motort mert fogy az üzemanyag, túlfogyasztást ugye levonják, stb, stb, stb. Az a baj a tanácsadókkal, hogy fogalmuk sincs miről beszélnek, mert az oskola után a hatodik emeleten kaptak íróasztalt, így aztán sajnos életükben nem láttak se raklapot, se kereket, legfőképpen azt a munkát nem, amivel kapcsolatban tanácsod adnak.

"a gépjárművezetői piac erőteljesen felélénkült"
Ez így igaz, ugyanis egyes facebook csoportokban feldobott sofőrállásokra nagyságrendekkel kevesebb röhögő smiley érkezik a tavalyihoz képest, mitöbb már a köpködő kommentek száma is mintha kevesebb lenne. Valahogy talán érzi a keménymag, hogy rezeg a léc, vagy kirakják, vagy nem kap munkát mert okos HR 3 perc alatt deríti ki a profilját, 2 perc elteltével meg látja mit röhögött ki vagy köpködött meg. Én azért még óvatosabb lennék, ugyanis a népvándorlás legalább fele továbbra is Ausztria és Németország felé nézeget....

"Újraindítják a leállított járműveket"
Már aki nem döglött / döglik éhen őszig vagy az év végével, lásd a 14-15 éve érdemben(!) változatlan belföldes fuvardíjakat, az ügyeskedő fuvarozókat, és hát a megbízókat, akik 15ezer nettóért szeretnének 4 tonnát 400 km-re elvitetni, reggel 8-as felrakodással, déli lerakodással, lehetőleg tegnap. E témakörből a fuvardíjakat emelném ki mint fogalom, ugyanis van itt néhány multi spedíció, amelyik szorgosan tiporja lefelé a díjakat, ugyanis a szintén idehaza termelő külföldi multival márcsak a patriotizmus miatt is együtt dolgoznak, így aztán képtelenség őket kiváltani a piacról, ugyanis a külföldi multi, amelyik a rakományt adja, nem hajlandó magyar vállalkozással közvetlenül dolgozni, együttes cél a magyar piac megszerzése. Talán emlékszik mindenki a '90-es évekre, amikor az iparunkat felvásárolták fillérekért azért, hogy bezárhassák és a saját terméküket behozhassák helyette. Így kell fellépni a konkurenciával szemben, így kell tönkretenni egy ország gazdaságát, kitenni olyan hatásoknak, melyek nagyrészét kényünk-kedvünk szerint vagyunk képesek alakítani.

"a nagyobb, tőkeerősebb vállalkozások új járműveket is képesek lesznek beszerezni"
Lásd a legutóbbi, Wabinak nyújtott néhány milliárd forint támogatás. Ezen kívül alsó hangon ezres nagyságrendű azon fuvarozócégek darabszáma, akik 10 éve nem tudnak 15 éves autó helyett 5 évest venni, mert a költségeik arányaiban magasabbak a bevételeikhez képest. Visszautalnék a belföldes fuvarpiacra, arra a röpke 14-15 évre amióta ez tart. Ezek a néhány embert foglalkoztató vállalkozások kb túlélnek napról napra, hónapról hónapra, mert egy spirálba kényszerültek több irányból is. Sajnálatos hogy ezt egy magadfajta kvalifikált ember nem tudja és/vagy nem meri kimondani.

"Nehéz megmondani, hogy a most kihullott sofőrök vajon visszacsábíthatóak lesznek-e."
Segítek.
Első körben fel kell számolni a jelenséget, ami szerint mindenkor mindenért mindig a sofőr szív. Második körben a hatóságok ne csak ahhoz értsenek, mikor lehet a sofőrt megkínálni bírsággal, hanem EU-s mintára és elvárások alapján legyen töke megvédeni a sofőrt amikor a felrakó, a lerakó vagy az irányítója szeretné maflaságra rávenni.
Jómagam eleget küzdöttem mindenkivel mindenhol, mert én tudtam a rám vonatkozó szabályokat, mások meg nem, vagy éppenséggel alá-főlérendeltségi viszonyunkból kifolyólag akartak hatást gyakorolni rám.
Össztúlsúlyért vittem a balhét a feladó és a fuvarozó helyett, mert a hatóság azt merte mondani, hogy csak a sofőrt tudják büntetni, Salzburg (felrakó) nem Magyarország, és én vettem fel a rakományt, nem a fuvarozócég. Mellesleg az irányító sms-e egyezettt a szállítókon lévő tartalommal, egyedül a rábafüzesi mérleg mnutatott 170 kg túlsúlyt, plombált raktérnél, CMR-en igazolva hogy a rakodásnál nem lehettem jelen, mert senkit nem engednek be a raktárba Quehenbergerék.
Fatörzs-zászlós rendfokozattal, jelvénnyel és hatósági jogkörrel rendelkező személy áll az út szélén és én tudom jobban hogy mit írnak a CMR egyezménybe, náluk még kivonat sincs. A rendőrségen sincs, onnan tudom hogy feljelentést kértem bírság helyett. Természetesen az ellenem született határozat ellen fellebbezésnek helye nem volt. Én csak egyszer futottam bele, azóta is kerülöm Rábafüzest, mert még üres autót is képesek túlsúlyra mérni talán. Engem biztosan nem csalogatnak vissza amíg a fuvarozócég a saját profitján kívül másban (emberben) nem érdekelt (mert mindegy ki vezeti az autót csak jogosítványa legyen), amíg a jogrendszer csak akkor működik ha a paraszt adófizető polgárt / munkavállalót kell és lehet megráncigálni, amíg a felrakó kompetencia hiányában akarja megmondani mit hogyan kössek, amíg lerakó a selejt raklapot akarja visszaadni csereként, amíg olyanok irányítanak akik életükben nem láttak se rakományt, se teherautót, se tachográfkártyát, és még folytathatnám.

"amikor majd nagyon komoly sofőrhiánnyal kell a szakmának szembenézni"
Én nagyon remélem hogy a harmadik országbéli sofőrök kontextusában is érzik majd az érintettek, főleg azok, akik a magyar sofőrt csak darabszámba vették, helyettük alkalmazták a migránsokat.

"mennyire lesz jellemző rá a szabdaltság"
Itt kitérnék a buszosiparra. Számtalan kisbuszos (értsd B kategóriával vezethető csapatszállító) mindenféle kompetencia, megfelelősség és erkölcs nélkül uralja a buszospiac egy-egy részét, úgy a belföldes ahogyan a nemzetközi pályán is. Hiába van egy a buszosokéhoz mérten eléggé rövid jogszabályi háttér ami mentén lehetne végezni, mégis csak az mondható el, hogy összesen talán 10 ilyen vállalkozás felel meg ezeknek, a maradék néhányszáz meg nem.
Az árufuvarozásban pedig a mindennel is ügyeskedők vannak már jelen szép számmal egy-másfél éve, ha ezt eddig nem láttad, azt sajnálom. Van aki egyszerű kézbesítő tevékenységgel viszi a kereskedelmi árut furgonnal, valaki más biztosításával, megint valaki más irányítása alatt (csak névlegesen), az érdekes számlázásokról meg ne is beszéljünk. Emellé még itt vannak a futárcégek, amik ugyanúgy megfelelősség hiányában orrba-szájba viszik azt az árut, amiért a fuvarozócég egy halom feltételnek kell hogy megfeleljen, keserves munkával és rengeteg pénzbefektetés árán. Ezek mind-mind darabolják, aprítják, torzítják a belföldes fuvarpiacot.

"a hazai fuvarozó vállalkozások közel harmada (!) tervezi azt, hogy harmadik országos sofőröket foglalkoztasson."
Amihez sok sikert kívánok, ugyanis ha képtelen volt megtartani a magyart, annak nyomos oka volt, és nem az hogy a magyar sokat kért volna munkabérként. Ez majd hozza a fuvardíjak csökkenését is, azt meg bizonyára vidáman fogadja el minden más piaci szereplő, valószínűsítem ujjongva bontanak majd pezsgőt. Mi lesz ebből? Majd a többi is kirúgja a magyart azért, hogy a jött-mentek feleannyiért kétszer annyit dolgozzanak neki.
Hurrá! A kérdés az, hogy a végén a sok munkanélküli magyar miből veszi meg azon termékeket, amiket vagy alapanyagukat ezek a fuvarozók cipelik azon gyárakba, ahol megintcsak migránsok ezrei dolgoznak.

"államilag felkarolt, támogatott programokra lenne szükség, ami népszerűvé tenné a sofőr hivatást"
Ez egy hibás megfogalmazás. Az államnak nem feladata népszerűsíteni bármit is, jó volna ha tudna kormányozni és a közszolgáltatásokat kifogástalanul működtetni, egyéb elvárásokat ne támasszunk.
A sofőr szakma népszerűsítését elkövetik a fuvarozócégek, ki-ki a maga módján, meg a sofőrök, szintén ki-ki a maga módján. Majd amikor a közérdek, az etika, a tisztesség és a becsület újra visszanyerik értelmüket és helyüket az országban, úgy a vállalkozói szférában ahogyan a sofőrök között, majd akkor érezhető változások lesznek, hirtelen elég sokminden a helyére fog kerülni. Van aki a piacra, van aki a süllyesztőbe, van aki kormány mögé, van aki a Tesco-ba májkrémet pakolni.

Abban egyetértünk, hogy a másfél-kétmilliós komplett képzést önerőből nem sokan fogják abszolválni, ehhez bizony támogatás kell. Csakhát az OFA ha már említetted, az úgy járt, hogy az ott végzettek 10%-a lett sofőr, az összes többi csak begyűjtötte a jogosítványt, hátha egyszer jó lesz valamire. Az eszetlen szervezés és kivitelezés egyik példája, de ezt már megmondtam akkor amikor elindult ez a program. Sajnos kevés helyen hallgattak rám, azok még megvannak, jól vannak, akik pedig leépítettek vagy elhajtottak, nos ők kihívásokkal küzdenek azóta is. Talán tanácsadó céget kellene nyitnom, csak nem látom értelmét, mert így se nagyon kell a magamfajta sehova se mostanában, ugyanis újabban megint azt lesik hogy érettségi van-e, mert a tudás az huszadrangú kérdés ehhez képest.

"Kulturált munkakörülményekre van szükség"
Például mennyi parkolót sikerült építeni idehaza és tőlünk nyugatra az elmúlt 10 évben?
Megmondom: idehaza talán hármat, Ausztriában és Németországban harmadannyit mint amennyire szükség lett volna. Nem lehet egyszerű komofortos parkolót üzemeltetni ha fél Kelet-Európa szétrabolja és leamortizálja egy hónap alatt, de amíg nem szűrjük ezeket az őserdei leszármazottakat mindenhol ahol csak lehet, addig ugye...
Egyszer ülj ki az M0-ra egy-két órára és nézd a kamionforgalmat. 70%-át az osztrák kettévágja a kontrollplaccon ha odáig kimerészkednének, míg nálunk, Romániában és Bulgáriában teljesen normális hogy elég két csavar hogy a futóművet tartsa.
Tölts el egy szombati vagy vasárnapi napot valamelyik autópálya melletti parkolóba, maradjunk az M0 mellett. Vagy kilopják a szemedet is az üzemanyaggal és pótkerékkel együtt, vagy simán csak körbeh.gyoznak a kutlúrált népek, mert nincs 200 forintjuk a benzinkutas klozetra, mitöbb 20 méternél többet kellene érte sétálni. Ezen kívül ahol közlekedni lehetne, ott is parkolnak, füvön, domboldalban, szegélyen, felhajtón, lehajtón, személyautók helyén, mindenhol.
Menj be nézd meg hol és milyen zuhanyzási lehetőség van. Ha egyáltalán találsz 500 forint alatt és nem hánytad el magadat, kérlek tedd közzé a helyet és időpontot.

"vonzó életpályamodellt"
Feljebb jó sokat írtam arról (legalábbis egy részéről), mitől nem, vagy miért nem vonzó a sofőri pálya évek óta.
Buszos kiegészítést szeretnék ideírni: Volánbusz Zrt, helyözi járatok. Hajnali háromkor beülsz a buszba ami a megye túlsó végén lakik, tehát odáig autózol 30-70 percet. Dél körül kivesz két-három órára, általában nem frekventált helyen mint város, volántelep vagy ilyesmi, hanem valamelyik falu. Kb azt csinálsz magaddal amit akarsz, de a délutános részre ismét legyél munkaképes állapotba, ugyanis ez már csak néhány rövid szünetet ad, nyomni fogod este 11-ig. Ekkor visszaülsz a saját autódba, hazabattyogsz, másnap 10-ig alszol ha még abban a korban és állapotban vagy, hogy tudsz aludni egybefüggően 5 óránál többet. Ez a szabadnap pont elég arra hogy ne állj neki semminek, mert este nyolckor csicsika van, hogy kettőkor el tudj indulni újra. Mókuskerék, 30-40 éve, aki csinálja 4-5-6 évig, képtelen mást kezdeni magával, innen mennek a sírba, merthogy nyugdíjasbúcsúztató kevesebb van évente, mint temetés. Nyugdíjas buszos is kevés van...

Munkásszállítás maszek buszoscégeknél.
Ha szerencséd van, akkor Te főállásúként két kanyart mész, egy 4 órás meg a harmadikat. Egyik héten mész hajnalban és délben, ezen a héten a szombat is a tiéd ugyanígy, az esti kanyart a váltótársad végzi. Következő héten a váltótársad meg hajnalban, Te pedig délben és este. Ezen a héten a hétvégét szabad. Jellemzően a délelőttös héten hajnali négykor útrakelsz, szarabb esetben már a busszal, míg délutános héten éjfél előtt nemigazán zárod be a buszt. Nem csak vezetsz, takarítasz, olajat, gázolajat és ad-blue-t locsolsz, ablakokat pucolsz, stb. A két kanyarod között 3-4 órának fele minimum elmegy ezekre.
Szerencsés esetben fix béred van, nettó 220-280 között, legalábbis vidéken, mert a pesti 300 alatt nem fog neked ilyen buszkormányt tekerni, hacsak nem unatkozó nyugger, vagy napról napra éldegélő munkakerülő.
Ahhoz hogy a buszoscéged ilyen munkát kapjon, alá fog ígérni annak aki éppen csinálja, így aztán kövér fizetésre nem kell számolni, mert nincs miből. Az még kinéz, hogy két kanyar között ugorjál el iskolás csoporttal ott helyben A-ból B-be, jó esetben kapsz érte 2ezer forintot.

"Már most érdemes számba venni a lehetőségeinket, hogy kész tervünk legyen, mire beindul a gazdaság"
Képzeld el, másfél éve ugatom, hogy a fuvarozáson belül mit hogyan lehetne távmunkába exportálni, van hozzá tudás, tapasztalat, gyakorlat, amit akarsz. Kérdezd meg, hány vállalkozást érdekelt eddig... Nem sokat kérdeztem meg, talán 70-et. Tedd fel a kérdést, évente mennyit spórol a vállalkozás, ha 3-4-5-6 embernek nem kell irodát fenntartani, mert exportálja őket home office-ba... De az nem jó, mert papíralapú (meg érettségialapú) társadalom vagyunk, és ha nincs amit aláírhatunk tollal, vagy firkálhatunk ceruzával, akkor bajban vagyunk, ha meg valakinek nincs érettségije akkor az csak hülye lehet.
Itt a blogomban már többször kitértem a távmunka témájára, elmondtam hogy ha így keresel pl logisztikust, fuvarszervezőt, speditőrt, irányítót, egyrészt nagyobb lesz a merítésed darabszáma, másrészt arányaiban növekedik a tudás darabszáma is, r-go nem mindegy hogy 3 kitudjamilyenből választok vagy 20 értelmesnek látszóból... Ezen kívül a felsorolt munkakörök esetenként a flottakezelővel együtt simán űzhetők távmunkában, a megfelelő IT háttérrel, jól kidolgozott kontrollal, megfelelő riportolással, és az ebben érdekelt, munkát elvégezni tudó munkavállalóval. Mindez szart sem ért, ha maga a vállalkozó betokosodott az irodai környezetbe. Nekik szoktam mondani, hogy aki információt akar lopni, az simán megteszi bármikor az irodából kifelé jövet. Rendszerépítés kérdése, de a vállalkozói réteget arról meggyőzni, hogy van valami amiben okosabb vagy mint ő, na az baromi nehéz és veszélyes dolog. Főleg akkor, ha munkavállalója vagy...

"Ugyanakkor legyünk felkészültek a harmadik országbeli gépjárművezetők alkalmazására is! Most érdemes feltérképezni az ezzel foglalkozó, minősített ügynökségek ajánlatait, akiknek kipróbált módszereik vannak."
Legnagyobb sajnálatomat szeretném kifejezni annak okán, hogy Te is favorizálod, népszerűsíted a magyar munkavállaló cseréjét a migránsra, amelyik annyit sem tud magyarul hogy szia, fogalma sincs kik vagyunk és hol.
Ezek az emberek lesznek a fuvarozócégek arcai barátom, tapasztalatok alapján mondom hogy több mint fele képzettségben az én szintemen van, de se tudásban, se elhivatottságban nincs hozzám képest még a kanyarban sem.
Azért jó hogy van egy fuvarlevél nevű újságunk és abban ilyen cikkek jelennek meg, mert az ember óhatatlan hamar megismer olyanokat, akikkel valószínűleg nem hozza össze őket a sors egyik napról a másikra, így aztán tudhatjuk, mihez hogyan áll hozzá, képességeit mire használja.
Emellett megint megjelent valaki a nyilvánosság előtt szakérteni, aki az életben nem látott se raklapot, se békát, se emelőhátfalat, fogalma sincs arról amit szervezett vagy irányított. Távol álljon tőlem hogy a tudásodat megkérdőjelezzem, csak baromi nehéz sokszor a bullshit-et elfogadni meg feldolgozni úgy, hogy én csináltam amiről Te csak beszélsz. Mitöbb én voltam fuvarszervező és autóirányító is, nem csak sofőr. Buszt is vezettem, garázsmester is voltam, eléggé szerteágazó területről szereztem érdemi tudást, amit nem adnak se érettségi, se diploma mellé.
Minden tudásom az életből van, célirányos tanulással, tapasztalataimat a véres valóságban szereztem, nem harmadik kézből egy klimatizált irodában. Sajnos Te is az a fajta ember vagy, aki mindenkinek motivációs tréninget akarsz adni, anélkül hogy egyáltalán tudnád, kinek van rá szüksége. Puzsér fogalmazta meg amit már évek óta ugatok csak másképpen: annak van szüksége motivációra aki nem szereti azt amit csinál.

Megnyugtatásul szeretném jelezni, hogy az én blogomat és egyes bejegyzéseit ugyanúgy ferde szájjal olvasták néhányan ahogyan esetleg a fenti sorokat Te is, viszont kettőnk között a képzettségen kívül van még néhány különbség, például az, hogy én a lehetőségeimhez mérten nem hagyom az országomat tönkrevágni, nem vagyok partner az épkézláb magyar munkaerő kiváltásában, mitöbb nem etetem veszélyes maszlaggal a vállalkozói réteget, én legalább tudom, némelyiknél mitől döglik a légy, pro és kontra. Ezen kívül képes vagyok ugyanúgy érdeket képviselni mindkét oldalon, csillagjegyem nem hazudtol meg, mindig is törekedtem az arany középút megtalálására, az egyensúly megteremtésére és megtartására.


A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr2418462405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása