Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Profession elkategorizálás 24.07. és egyéb keverések

2024. július 15. - bthomyka

Az elmúlt pár napban többk kategóriában is nem odavaló hirdetésekkel találkoztam.

Ilyen például a Szállítás / Beszerzés / Logisztika kategóriában a hitelügyintéző az Euronics-nál, de láttam már ugyanebben a kategóriában ettől szebbeket is, legutóbb a Trenkwalder dobált bele a flottakezelésbe valami nem odavalót.
Nem szoktam ezekre egyetlen másodpercet sem fordítani, csak amikor görgetem a listát, felesleges tartalom növeli a mennyiséget.

Lazán kapcsolódik, hogy már a harmadik olyan hirdetőbe futottam bele, akinek fogalma sem volt a flottakezelés definíciójáról, ugyanúgy összekeverte az autóirányítással ahogyan egy másik szállítmányozó cég, amelyik fuvarszervezői pozíciót hirdetett, aztán kiderült hogy valójában speditőrt keres. Mifelénk van különbség a kettő között, az előbbi többnyire saját flottát irányít, míg az utóbbi a telefonos-laptopos kereskedő, a közvettő a rakomány meg a fuvarozó között. A speditőr csak felületesen és általános szinten áll bele a feladatba, magyarán kereskedik, autót nem irányít, ebből kifolyólag részleteiben NEM foglalkozik fuvarszervezéssel, míg a fuvarszervező minden egyes apró részletet feldolgoz, részéről a munka így valósul meg.

A kedvencem a flottaoperátor, ami egy újabb fogalom lett a pozíciók között. Ebbe kívánják egybehúzni a flottakezelő és a fuvarszervező feladatait, ami szerintem hibás lépés. Nem gazdaságilag, mert feltételezem hogy költséghatékonyság (avagy fillérb.szás) miatt óhajtanak egy embert 70%-os béren tartani.
Képzeld el azt a céget, amelyiknek a flottája áll legalább 100 autóból.. Már 50-60-nál képes lekötni a flotta egy embert flottakezelőként, aki pedig fuvarszervező és irányító, tapasztalataim szerint 8-10 autót képes egy darab aggyal szervezni és irányítani probléma nélkül.
Persze ha a működés rendszere nem a klasszikus, akkor azért ez a darabszám növekedhet.
Ilyen például a Kanizsa Sprint, ahol néhány kereskedő hajtja fel a rakományt, és néhány fuvarszervező egymás között osztja el a flotta rájuk bízott részén ezeket. Egy ilyen esetben a fuvarszervező "elbánik" 10-15 autóval is, de például ez a cég még tévedésből sem terheli le flottakezeléssel a fuvarszervezőit. Egyszerű az oka: két különböző szakterület, más-más agy és gondolkodásmód szükséges hozzájuk.

Bármennyire is hihetetlen, működik a modell. Az pedig, hogy elkezdünk összekeverni pozíciókat, egy emberre kiszervezni, nagyjából úgy néz ki mint a nőgyógyász és kazánkovács egyszemélyben... Az aki még nem háborodott meg a napi fuvarszervezési kihívások, maflaságok miatt, de mindenképpen szeretne, próbálja ki Pesten ezt a flottaoperátort. Szimpla utánaolvasás (meg az évtizedes tapasztalatok) alapján mondom, hogy ez néhány héten belül be fog következni. Jóslatomat alátámasztja hogy a pozíció már negyedik hónapja fut a profession oldalán, gondolom még nem találták meg azt az Einstein-agyú jelöltet, amelyik egyszemélyben három féle tevékenységet átlát, kezel magas szinten, éjszakai műszakot is vállal, közelben is lakik mert csak a bejárás létezik a fogalomszótárban, nem kávézik, nem cigizik, na meg beéri nettó 300ezerrel.

Nem bántó jelleggel, de hadd kérdezzem meg: kinek van fogalma arról, miért döglődik a fuvarozói iparág néhány területe Magyarországon...? Attól is mert fillérekért keressük és alkalmazzuk az univerzális munkaerőt, a céged nem fog előbbre menni. Lehet hogy neked több marad meg éves szinten egymillió forinttal, de hogy ezen kívül semmi pozitívumot nem tudsz felmutatni 80-100-200 autós flotta esetében, az biztos. Sőt! Megreszkírzom, lehet hogy ennek háromszorosát fogod bukni az ilyen rednszer miatt: elköltöd megelőzhető javításokra, vagy kevésbé lesz hatékony a fuvarszervezés, rakományelosztás, autóirányítás.
Az univerzális munkaerő nem létezik, legalábbis abban a kontextusban nem, amiben elképzelik egyes vállalkozások. Ahelyett hogy ilyen blogokat olvasnának, megtanulják saját kárukon, hosszú hónapok vagy pár év alatt. A változtatás csak kevés részüknél fog megtörténni, az ide vezető út és idő viszont elég hosszú ahhoz, hogy a körülöttük lévő világ elszaladjon mellettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr9918446705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása