Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Alterantívák ügyvitelre

2024. szeptember 07. - bthomyka

Természetesen az utóbbi hetekben semmi változás nincs errefelé, már ami a munkaszerződést illeti, de még kilátásban sincs, viszont örömteli hogy többen felismerik a válság jelenlétét amiről hónapok óta ugatok - itt is.

Bármelyik mikro- vagy kisvállalkozás tulajdonosa aki körbenézett már kishazánkba, már tudja hogy egy CRM rendszer bevezetése milyen költségekkel járhat (bekerülés, havidíjak), plusz a betanulási idő. Egyszóval mire lábra állnak a témában, az alsó hangon 6-8 hónap - ekkor mondhatjuk el hogy egy maximum 8-10 fős kisiroda rutinszerűen, kérdések nélkül püfölik az ilyen rendszereket,alapvetően rugalmasan küzdenek meg az általánosított megoldások és a saját munkájuk közti apró eltérésekkel, beillesztik a munkarendbe és munkaidőbe.

Manapság nem sokan vannak a mikro- és kisvállalkozások között olyanok, akik minden szempontból "büntetlenül" költhetnek mondjuk egy-másfél millió forintot bekerülésre, havi négyszázezret az előfizetésre, meg mondjuk hónapokat a munkavállaló munkaidejéből a tanulásra, tantásra, ami nem egzakt forintális kiadás.

Érkezett pár hete egy felkérés, miszerint félig-meddig CRM-szerű megoldást kellene faragnom valakinek az általam már jól ismert, megismert és elismert technikai megoldásokkal.
Ki vagyok én hogy az ilyenekre nemet mondjak, nemhiába kaptam kb dícséretként pár éve, hogy amit én ezekkel művelek, az már perverz dolog, elvégre nem kifejezetten ilyen célokra készültek ezek, de hát hölgyeim és uraim, ha egyszer ezekkel megoldok ügyviteli kihívásokat, mert lehet és tudás is van hozzá, akkor ugye miért ne...?

A felkérés tárgya az új ügyfélmegkeresések rendszerszerű és egységes nyilvántartása, ezzel kiváltva a szerteágazó formájú jegyzeteket, spirálfüzetet, cetliket, illetve a riportolás, merthogy az előbbiek jó sok hiányt és kérdést cipeltek magukkal.

Ha megismerem a folyamatokat, az információhalmazt és a célt, akkor (miután tudom milyen lehetőségek és kötöttségek vannak a Google táblázatkezelőjében és az általam favorizált AppSheet-ben), eredményes és hatékony megoldásokat tudok szülni. Az egyes kötöttségek néha hiányként lépnek fel, néha pedig ügyeskedéssel kell áthidalni dolgokat, van hogy ezek pár óra alatt születnek meg, van hogy napokig elmélkedek, néha előfordul az is hogy a folyamatok egy részében nem úgy passzol valamelyik funkció ahogyan azt egy spirálfüzettől megszokthattuk.

Néhány nap alatt összeállt a partnertörzs és a megkeresések lekezelése, ez már kb rutinból ment. A riportolás első verziója egy délelőtt született meg, agyonfüggvényezett és ezáltal dinamikus táblában, tehát az alapvető számok tekintetében napi bontásban látszik a kiválasztott hónap és munkavállaló teljesítménye, eredménye.

A következő modul amin dolgozom, az a kimenő árajánlatok nyilvántartása, ez momentán 85%-os készültségű. Az igazi küzdés itt volt két napig, ugyanis pár éve már megoldottam egy gomb feltételekhez kötött megjelenését / eltűnését, ami megoldásra nem emlékeztem, és miután erre csak egyszer volt szükség, nem került bele a tudásbázisba.
HAJÓNAPLÓ, új bejegyzés: a tudásbázis az egyik leghasznosabb adattartalom úgy a vállalkozások, ahogyan munkavállalók részére is, érdemes mindent beleírni, még akkor is ha csak egyszer került felszínre száz év alatt.

Szóval két nap elmélkedés és gyakorlatozás után előjöttek az emlékek, így aztán annak a gombnak eme funkciója is működik már, ahogy olvastam korábban is az AppSheet fórumban, ilyesmivel már küzdöttek mások is, de megoldás még nincs. Legalábbis olyan nincs mint amit én találtam. A lényeg annyi, hogy bizonyos feltételek fennállása esetén legyen ott a gomb, amit lekezelni Parent-Child formációban nem úgy megy mintha csak Parent-ben tenném.

A következő lépés az árajánlat dinamikus előállítása lesz, így tehát nem a kis kezünkkel fogjuk egyesével kiölteni azt a harminc mezőt amit ebben a béta verzióban, hanem ennek egy része a már meglévő adatbázisból fog bekerülni, majd generálunk egy PDF-et ami maga az árajánlat, ezt csatoljuk majd az árajánlatok nyilvántartásába, szintén dinamikusan kitöltve a formot, avagy sokkal kevesebb interakció szükséges a felhasználó részéről.

Van még egy modul aminek ettől korábban álltam neki, ez a konkrét munka (elfogadott árajánlat esetén) nyilvántartása, ez most 60%-os készültségű, amit át kell majd alakítanom amikor az árajánlatkezelő modul teljes és olyan lesz amilyet kérnek.

A legnagyobb előrehaladások mindig idehaza keletkeztek, amikor hajnali kettőkor meg fél négykor kivágott az ágy, ugyanis pár óra leforgása alatt az engem körülvevő csendben sokkal hatékonyabb voltam mint az irodai "zajos" környezetben. Merthogy hiába projekt-jellegű a feladat, az egyezség tárgya a személyes jelenlétem is.

Kimondottan élvezem ezt az egészet annak ellenére, hogy kevesebb zseton esik le ahhoz képest mint ha vállalkozásként űzném ezt, vagy adabszurdum teljes munkaidőben, ugyanakkor bizonyos határokat is húztam, pont ezek miatt.
Nekem nem éri meg EFO-ban ugyanazt és ugyanannyit belerakni mint teljes munkaidőben, mindenféle nagyképűség mellett (és nem mellőzésével!) bátran és vigyorogva mondom hogy a tudásomnak ára van. Kerek-perec megmondom, hogy ha kell a 100%-a, akkor azt csak EFO-val és hasonlóval nem tudod kompenzálni, egyrészt annak kötöttségei miatt, másrészt önmagában kevés az az összeg amit ezzel "elírhatsz", amit nekem kifizetsz. Van ami belefér, van ami nem.
A fentebbi projekt kompenzálása sem kizárólag csak az EFO-ra épül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr7118486365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása