Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Állásinterjún(?) voltam, íme...

2024. július 03. - bthomyka

Pár napja az egyik bejegyzésem alján jeleztem, hogy meg lettem hívva (a macska meg fel van mászva a fára), és ha lesz értelme, akkor beszámolok az élményekről.

Ahogy írtam, számomra ez a pozíció egy visszalépés (jobarát szerint nem is akármekkora). Amolyan futármunka, de nem futárcég.
Őszintén megmondom, qrvasok állásinterjún voltam már az elmúlt 20-25 évben, tehát tapasztalat van már kis- és nagycég esetében egyaránt, mitöbb az elmúlt években volt szerencsém némi HR-tudást is felvenni, persze nem azzal a céllal hogy én ebbe az irányba mozduljak.

Offtopik:
A sofőrszakmának jobb is, merthogy minden állásinterjúra meglepetésekkel készülnék az 7szentség, ezen kívül annál a fuvarozócégnél amelyiknél én szervezném le a válogátst és az állásinterjút, nem kapna lehetőséget se töketlen, se facebook-on köpködő, a tudatlanságot nagyképűséggel ellensúlyozó veréb se. Nyugodtan lehet szidni az anyámat kedves kollégák, csak hát értelmetlen egészen addig, amíg egy nyomorék STOP táblánál képtelenek vagytok szabályszerűen(!) megállni, és akkor nem mentünk bele a rakományrögzítésbe, okmánykezelésbe...

Ontopik:
Kezdjük azzal, hogy a feljanálott időpont előtti 5. percben történt érkezésem meglepetésként szolgált, mert "jaj, elnézést, elfelejtettem hogy megbeszéltük..." Semmi gond, én fejben tartotttam, mitöbb a telefonom naptárába is beírtam.
Folytatjuk azzal, hogy "Kérnék 5 percet hogy átnézzem az önéletrajzát, eddig nem volt rá lehetőségem..." Csak nyugodtan, bár ezt lehetett volna akár az alap, akár a második körös szortírozás során is. Nekem nem gond ha felkészületlen a HR vagy a cég képviselője, sokkal nagyobb hiba ha én vagyok felkészületlen....
A tartalomból kettő dolog fogta meg:
1. jó sok ideje és jó sokféle járművel való közlekedés mint tapasztalat
2. ismeri az egyik volt munkahelyemet
Hidd el nekem, ennél tartalmasabb az önéletrajz, a második oldal meg egyfajta informálás, bemutatkozás, amiből látszik a megszerzett tudás számtalan témakörben, hozzáállás, ilyesmik...
Következett a munkakör rövid bemutatása, illetve egy átlagos nap vázolása. Alkatrész-kiszállításról beszélünk, megyén belül. A nap reggel 7-kor kezdődik, délután 4-kor lenne vége, de nyugodjak meg, ötig mindenki beér. Napi három kanyar, mindegyik előtt a futárok összeszedik a rendelést, számlákat, szállítókat, ebben két raktáros is "a kezük alá dolgozik", a kiszállítás során ha úgy van, KP kezelés is van, beérkezéskor meg elszámolás. Tiszta sor, ebben már akkor sem volt kérdés amikor jelentkeztem.
Minden második szombat is "munkanap", bár nem világos hogy ez meddig tart, úgy vélem dél körül lehet vége, de nincs konkrét input erről...
Jó ha tudom hogy a vevők közül sokan sokszor hisztisek, kiabálnak hogy hol van már a rendelt cucc, ezt kezelni tudni kell... Mert egyébként kenyérre lehet őket kenni, csakhát néha némelyik ilyen... De jó.
A 15 perces interjúba belefért még a bérezés kérdése: bruttó 320ezer az alap, erre 40ezer tököm tudja milyen bónusz (mint lehetőség), "általában elmondható" hogy nettó 300-320ezret lehet keresni. Lehet... Nem biztos, esetleg, talán, valószínű, hátha.. Ebből kifolyólag az egészre úgy tekintettem, hogy a bruttó 320ezerből _KELL_ kiindulni.
És akkor jöjjön a kedvencem: "Úgy szoktuk, hogy EFO-val próbáljuk ki az új embert két hétig", és ha mindenkinek megfelel a másik, akkor jöhet a munkaszerződés...
A kérdésre, hogy mikor kellene kezdeni, a válasz az volt, hogy először is még megnézné a többi jelentkezőt is (sajnos nem tudom mennyien vagyunk, mert az én jelentkezésemet is érkezéskor nyomtatta ki), illetve akárkit is választ, szeretné még ebben a hónapban munkába állítani az embert.
Itt megjegyeztem hogy nekem ebben a hónapban már van 6 nap EFO-m mert buszoztam egy kicsit, illetve kerek-perec megmondtam hogy nekem ez az EFO-s kísérletezés nem jóbarát amikor munkahelyről beszélünk, egy másik kérdés hogy unalmas időmben segítek egy kicsi buszoscégnek pár napokat. A teljes munkaidős szerződésben van 3 hónap próbaidő, ami alatt nekem több előnyöm van mint a qrva EFO-ban. Nem utolsó sorban a tavalyi EFO miatt most májusban huszonvalahányezret kért tőlem a NAV, amivel ugye tisztában voltam akkoriban, tehát nem ért meglepetésként, csak qrva bosszantó amikor sakkozol a kevés beeső pénzekkel idehaza... Merthogy 30 napod van befizetni, legyen az bármekkora összeg is. Persze a munkáltató qrvajól jár ezzel, hiszen neki az EFO bejelentés után párezer forint költsége van, Te meg old meg, gyűjtőgess, gyújtogass, tökmindegy.
Véleményem szerint ez az EFO 10 éve kellett volna a vendéglátásban, amikor próbanapra hívtak be pultosokat, pincéreket, erre ez kiváló. De lkalmi munkaként egy ember végig bohóckodjon egy évet, utána meg szipkázzon a befizetnivalóval, meg egyébként ennek a munkaszerződéshez képesti hátrányaival.... Na ez az amikor kijön belőlem a szakszervezeti vaddisznó. Ha kell a munkaerő, akkor ne csak bért adjál neki, hanem munkaszerződést is (mármint teljes munkaidős bejelentést).

Haladjunk tovább: a körök közötti vagy utáni holtidőben a raktárosoknak kell segíteni... Hábazmeg, itt azért elgondolkodtam, hogy az egy műszakban 2 darab raktáros 300 négyzetméteren, polcrendszerben képtelen önállóan kordában tartani a készletet... Leszabnám a kezeimet, pedig tudom hogy tízezres darabszámról és párezres árufajtáról beszélünk. Az elmondottak alapján úgy érzem, hogy ez egy ilyen hányaveti rendszer lesz, kb mindenki belekontárkodik egy kicsit a másik dolgába, óvatos becslésem alapján felesleges időelbaszás erősíti az ügyviteli trehányságot (értsd a helytelenül / hibásan épített rendszerre, szervezésre).
Most mondhatnád hogy először voltam náluk és semmit se tudok, de nem mondhatod. Azért nem, mert ilyen raktárat is "láttam már", mitöbb ennél perverzebb készletre szültem ügymenetet, ügyvitelt, logisztikázást.
Jó nagy pofával mondhatom el magamról, hogy sok raktárra elég ránéznem és 5 percig figyelni ki mit csinál, reális képet tudok alkotni, a megérzéseim pedig rendre bejönnek.
Azért rohadék képesség ez, mert emiatt sem kapok lehetőséget sok helyen, hiszen mindenki attól retteg hogy jövök okoskodni... Francokat. Ha kérdezed, elmondom, ha nem érdekel nem szólok. Ha be tudok illeszkedni megteszem, ha nem, akkor jelzem hogy nem engem keresel és ennyi.
Pókerarccal kell végigülni minden beszélgetést, én ugyanis felkészülve megyek mindenhova, ezért nem ér meglepetésként 1-1 kérdés vagy beszólás, mitöbb mindig csak annyit villantok ismeretekből, tudásból, elképzelésből amennyi ott abban a pillanatban szükséges.

Azt kijövetelkor eldöntöttem (és szerintem örüljön neki hogy végig maradtam mind a 15 percen át, és az EFO-s próba kijelentése után nem álltam fel), hogy ha ki is próbáljuk egymást, nem innen megyek se nyugdíjba, se sírba.
Valahogy nem érzek szikrát, mitöbb inkább ilyen erőltetett, futva kapkodós meló lesz ez, semmint minden nap ezért felkelni érdemes tevékenység. Ja mondom ezt így 45 évesen, mert a mai húszas generációnak biztos jó időtöltés meg szórakozás, de az én korosztályomnak semmi motiváció vagy elérhető érdem nincs ebben. Ha csak annyi a motiváió hogy "végre munkabér", vagy a "megint kiszállítottam 76 szirszart a qrvaanyázó szerelőnek" az érdem, akkor erre mondjuk hogy mindezt nettó 212ezer forintért csodaszép élet- és jövőkép.
Aztán csodálkozunk hogy ebből is meg a futárvilágból is kiégnek a sofőrök 1-2 év alatt, de úgy hogy az életbe többet iparszerűen nem fognak vezetni, r-go sofőrhiány emelkedik a négyzetre...

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy egyetlen releváns kérdés sem hangzott el részéről, amiből feltérképezheti az alkalmasságomat, a hozzáállásomat, az elképzeléseimet. Semmi. Véleményem szerint ennek oka a teljes felkészületlenségén túl az is lehet, hogy neki mindegy, milyen biorobot jön be az ajtón, csak olcsó legyen.
Bérigénnyel kérte a jelentkezést, én meg beküldtem a 450ezer nettót, de még erre sem kérdezett rá, hogy vicceltem-e... Nem vicceltem, csupán kukáztam még inputot erről a munkáról és a cégről, és ezek mentén beáraztam a képességeimet és a tudásomat.

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr118439757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása