Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Riportolás - tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés

2024. szeptember 19. - bthomyka

Említettem volt, hogy egy CRM-szerű megoldást kértek tőlem, ami egy hete már elkezdte hozni a számokat.
Első élménybeszámoló a tesztidőszakról.

Természetesen a tesztre kiadott változatot finomítottuk, fogalmazzunk úgy hogy egyes opciókat konkretizáltam, így a riportban látható eredmény élesebb képet mutat.

Maga a cucc azért készült, hogy az ügyfélmegkereséseket rapid módon leadminisztráljuk, a kapcsolatfelvétel minőségét és eredményét megjelöljük.
A számok a riportban megmutatják, hogy az elkövető mennyi hideghívást indított, ebből mennyi volt elutasító, mennyi elérhetetlen, mennyi volt a kiküldött bemutatkozó mail, ezek visszakövetését (és itt van hiánypótlás) milyen eredménnyel végezte, valamint az esetleges kimenő árajánlatok darabszámát, ezekből mennyi az elfogadott, mennyi az elutasított (meg még néhány releváns adat).
A tulajdonos szerint ezzel az egésszel a nagyjából 4 millió forintos bekerüléssel bíró miniCRM-hez képest már most megtakarítottam ennek legalább felét, a következő pár hónapban pedig kirajzolódik az "üzletkötők" eddig csak ködös teljesítménye, eredménye - már ami az ügyfélkeresést illeti.

Eddig ugyanis cetliken és esetenként spirálfüzetben jelent meg néhány adat, amik nélkülöztek úgy pontosságot, ahogyan információminőséget is, sokszor ezekből a kívánt számokat nem lehetett látni, nyomon követni.

Az elektronikus póráz használatának megkövetelése segít a riport tábla függvénykupacainak a napi / havi számok előállításában per elkövető.
Már azt is tudjuk, hogy a tulajdonosnak jelenleg napi 10 percre csökkent az a tevékenység, amivel korábban egy-másfél órát bíbelődött per elkövető, amihez rendre szükség volt az érintett és jegyzeteinek jelenléte is.

Számtalan esetben emltettem, hogy épkézláb riportolást akkor tudunk összerakni, ha egyrészt ismerjük a folyamatokat, tudjuk mivel foglalkozunk, tudjuk mivel kell elszámolni, mit kell nyilvántartani. Persze nehéz ügy, hogy az adminisztráció egyszerre legyen könnyen és gyorsan tanulható és kezelhető, nem túlbonyolított, mégis elég részletes ahhoz, hogy a riport(ok)ban minden releváns adat megjelenjék. Esetenként lehetséges minden így együtt.

Hiába ismerem a cég tevékenységét, ismerem az érintettek munkáját, még ebben az esetben is hosszas egyeztetések voltak a tulajdonossal, az ebből szerzett input határozta meg ennek a CRM alternatívának a működését, a begyűjtendő információt, annak rendjét, egymástól való elválasztását, szűrését és riportban való megjelenítését.
Nekem hiába vannak elképzeléseim, ha ezek nincsenek feltétlen pariba az elvárásokkal, nem biztos hogy tudok olyan megoldást "legyártani" ami eléri a kívánt célt. Sok szoftverfejlesztő követi el azt a hibát (de talán ezt már írtam valamelyik bejegyzésemben), hogy a saját buksija szerint rakja össze a termékét, valamilyen általános szisztéma szerint, aminek eredménye hogy a termék felhasználóinak újabb tanulási folyamaton kell átvergődnie, ami meg valljuk be, lassítja az addig megszokott napi munkavégzést, becsúsztathat hibákat, esetleg a napi rutin egy részét boríthatja meg.
Ezért volt hosszas diskurálás az egészről, így aztán megtudtam és megértettem olyan dolgokat, amikkel eddig nekem nem kellett foglalkozni, engem nem érintettek se pro, se kontra.

Az én cuccom felhasználóinak kisebb része abszolválta a feladatot, ez látszik a riportban is, a nagyobbik része a csoportnak viszont még csak pislog az elektronikus pórázra, de van aki sajátosan értelmezte a funkciót, a működést és működtetést is, ez is látszik a riportban.

Nem gondoltam volna, hogy olyat teremtek, amiből nem csak a durva hanyagság látszik az elkövető(k) részéről, hanem a szövegértelmezés hiánya is (eskü akaratomon kívül sikerült így), viszont örülök hogy így alakult, ezzel ugyanis újabb megérzésem került megerősítésre, összességében ezek is a referenciámat szolgálják (mint a flottakezeléses projektem, életem eddigi legnagyobb teremtése volt), képességeimet tükrözik. Mindezek persze szart sem érnek olyan helyeken, ahol először azt keresik, melyik főiskolán vagy egyetemen végeztél, aztán ha még érettségit sem látnak az önéletrajzodban, akkor meg lefagy a rendszer, a fázis átmegy nullába...

Nagyjából október közepén (vagy valamivel később) visszatekintek a projektre és elemzem az eredményeket, visszajelzéseket, remélem tudok írni róluk pár sort.

Ha neked is szükséged van ilyesmire, keress bátran kérlek, néhány kérdést ha megválaszolsz, meg tudom mondani hogy miben és hogyan tudok segíteni. Pénz a legkevesebb, azzal ne foglalkozz, majd a könyvelőd kitalálja, mit hova és hogyan ír el, nem keveset fizetsz neki havonta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr7518494670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása