Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Teherautós bukta

2024. augusztus 07. - bthomyka

Az egyik kamionos fb csoportban osztottak meg egy másikból való bejegyzést, érdekes hírek kishazánkból.
Június 28.-án született a cikk a hungarocamion.hu oldalon, hozzám csak most ért el (nem kár érte).

A bejegyzés és a cikk tartalma szerint a NAV a szokásos hangerővel tartotta közúton az arra mászkáló fuvarozók kontrollját, mikoris az egyik megállított és ellenőrzés alá vont tehergépjárműben találtak egy kétgombos távirányítót, mellyel egy elektronikát vezérelt (vezérelhetett a gépjármű vezetője), ami elektronika manipulálni volt képes a tachográf felé érkező jeleket. Tehát a cucli bekapcsolásakor kalapácsot húzott (egyéb munkavégzés) miközben a jármű gurult, ekkor ugye vezetést kell rögzítenie...
Nem sokkal később ugyanennek a cégnek egy másik járművét is kontroll alá vonták, szintén megtaláltak egy ilyen távirányítót, értelemszerűen ugyanilyen funkciókkal.

Csodás jelenségek:
1. A teherautósofőrök egyébként nem éppen vékony rétege jórégóta szórakoztatja magát és a nagyérdeműt az ilyesmi manipulációkkal, mert hát ki ha ő nem, majd ő megmondja hogy mikor mennyit vezethet, mikor melyik szabálykupacnak megfelelően nem fogja végezni a munkáját. Ezek a nagypofájú kiskirályok, akik elé egy 20 kérdéses kresz-tesztet oda tolsz és elvéreznek (főleg ha nem adsz többet kitöltésre 10 percnél).
Ezen kívül ők azok akik rendre sajátosan értelmeznek minden szabályt ami rájuk vonatkozik, mert ők a teheráni veteránok, nekik ne magyarázd meg se Te, se más. Hát ha csak nem az útszéli jónapotkívánok, amelyik egy kövér csekkel is megtámasztja a határozat mellé. Utána meg megy a sipákolás a facebook-on, meg a cégnél, hogy azt fizesse ki valaki, mert hát ő biztos nem fogja..

2. A fuvarozó cégek között még mindig vannak ilyen ügyeskedők, és nekem ne próbálja senki megmagyarázni, hogy erről a tulajdonos nem tudott, elvégre Fillérbaszó János vállalkozásáról beszélünk, aki nem kevésbé káros tevékenységével az amúgyis döglődő belföldi fuvarpiacba és szereplőibe tetszik belerúgni azzal, hogy saját cégét a piaci versenyek és releváns szabályok fölé helyezve, mindenki másnál olcsóbban és gyorsabban szállít, lásd például ilyen trükközésekkel.
A NAV képviselői helyében én már csak brahiból egy komplett telephelyellenőrzésre is felvonultam volna a NKH utódszervezetével együtt, plusz bírói határozattal kértem volna ki a nyomkövetők adatait mondjuk fél évre visszamenyőleg, összevetni fuvarlevelekkel, szállítókkal, számlákkal, bevalott adóval és így tovább.
Sajnos manapság nem tudsz elég ügyes lenni ahhoz, hogy a NAV-ot és néhány jól felkészült szakembert átverjél bármivel, ami adómegtakarítás címszó alatt futhat a köznyelvben, ezek a jól felkészült népek ugyanis nem hülyék.
A többi, tisztességesen működő fuvarozó a hülye, amelyik tudja, melyik cég ügyeskedik, mégsem mennek el a tulajdonoshoz hajnali kettőkor megkérdezni, miért üvöltözik mikor miszlikbe aprítják a füleit.

3. A megbízókat sem kell félteni, mert ők a legboldogabbak amikor 700 km-es távra 4 tonnát 5 óra alatti leszállítással vállal be valaki, mindezt a normális menetre vonatkozó piaci ár alatt nemsokkal... Valahogyan semmi érdeke nem fűződik a tisztességhez, már ami a szállítást illeti.
Majd amikor Olasz módra a fuvarozó böszmesége miatt a rakományt is zár alá veszik, a hatodik ilyen esetnél az egész országban minden rakományfeladó hirtelen elkezdi megválogatni a fuvarozócégeket, elkezd nekik gyanús lenni minden ami addig nekik nagyon frankó volt. Persze kétlem hogy ennek az Istennek az idejében Magyarországon olyan betonkemény és gyors intézkedések valósulnak meg az érintett hatóságok részéről, mint egyes szélsőséges EU-s nációkban, ugyanis az általam már említett közel 100 éves jogalkotói lemaradást csak tetézi egyébként a késztetést hiánya, hogy rendet rakjanak például a fuvarozásban.
Ahhoz persze van eszük, hogy milliárdokkal támasszák meg az ország legnagyobb fuvarozócégét, mindenféle kötelezettségtől mentesen, drágajó útszéli jónapotkívánok meg csak a minimumot hozza, mert semmivel nincs motiválva, emellé meg 20 percenként hallgathatja az űberokos kamionos kurvaanyázását, a piaci bérek 40%-áért cserébe. Aztán csodálkozunk, hogy havi szinten a leszerelések száma elérte a 10-15 évvel ezelőtti éves átlagot.

Összességében pedig azt mondom, hiába fognak milliós büntit kiszabni, akár sofőrre, akár cégre, eredménye nem lesz, ugyanis Fillérbaszó János röhögve fogja kifizetni, vagy szarik a sofőrjére vagy nem, holnap után folytatja tovább. Mert sajnos nem veszik a vállalkozását és vagyonát felszámolás alá hogy tízszer ennyi bírság megfizetésével nézzen szemközt, nem tiltják el a tevékenység vállalkozói keretek közt való folytatásától, nem szabnak ki rá és a sofőrjeire se felfüggesztettet, se letöltendőt. Eközben a gyorshajtási bírságok drasztikusan emelkedtek, elvégre ez a társadalomra és a gazdaságra, különösen a fuvarozói iparágra nézve rendkívül veszélyes lehet.
Szeretnék egyszer pár percet beszélgetni felelős jogalkotóval, akinek az anyját vagy gyerekét egy ügyeskedő fuvarozócég idióta és szabályszegő teherautóvezetője vasal ki, olyannal akinek azért fos a fizetése és lesz fos a nyugdíja, mert a rendszer hagyja hogy a végletekig kísérletezzen az egyszeri vállalkozó az adómegtakarítás különböző formáival.

Valószínű életem hátralévő részében nem fog sor kerülni sem erre, sem a helyzet normalizálódására.
Pont ugyanannyi energiába kerül normális munkát végezni, mint szart, legutóbb amikor ezt kimondtam, nem kis felháborodást keltettem a környezetemben. Ilyenkor azért felvetődik a kérdés, hogy az ember jó helyen van-e. Az a gond, hogy jó sokan vannak azok, akikben meg nem, talán ezért is tartunk ott ahol tartunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr8718462351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása