Rendre beleszaldok a problémakörbe, nem győzök rendet rakni fejekben, néha még vitába is szállnak egyesek. Na nem velem, hanem a szabályokkal, csak ők ezt nem tudják. Ezt sem...
Az éjszakai munkavégzés a hivatásos gépjárművezetők részére nem feltétlen egységes, egyes részei tagállamonként eltérőek (állítólag).
Ami biztos: ha hajnali négy előtt dugja be a kártyát a delikvens a tachográfba, akkor onnantól a napja legfeljebb 10 óra hosszú lehet, egy másodperccel sem több. Értsd a magyar sofőrökre, merthogy a bulgárra vagy az osztrákra, németre, hollandra mi vonatkozik e témában, fogalmam sincs. (ez itten Magyarország, itt magyarul beszélünk).
Ma is felvetődött egy kamionos fb csoportban a téma, a kommentszekció 80%-a a megszokott rutin szerint nettó baromságot állít (GKI képzés 5 évente!), a maradék meg összekeveri a lecsót a zöldbabbal és úgy tálalja mint arany igazság.
Ilyenkor mindig csodálkozom, hogy a farizeusok megtalálnak messengeren, vagy azért mert megerősítést várnak (ilyenkor idézem az éppen elém kerülő dokumentációt vagy jogszabályt), vagy azért hogy helyre rakjanak. Utóbbiakat szoktam hagyni a francba.
A legnagyobb probléma azon kívül, hogy olyan kérdezi aki napi bejárós belföldes melót csinál és nem vágja az alapokat, a kommentszekcióban megjelenő, vérbeli, ezeréves teheráni veteráon tudatlansága. Ők azok akik a GKI képzéseken is rendre megmagyarázzák az oktatóknak hogy ki miért hülye (az oktató, a jogalkotó, az útszéli rendőr). Nem csodálkozom hogy az e-learning tarol már a kovid óta, csakhát ennek meg az a hátránya, hogy ha felvetődik kérdés az újaktól, nincs kinek feltegyék... Szép új jövő a felnőttképzésben.
Csak tudnám, hogy melyik szakmákat basztatják még ezen kívül rendszeres továbbképzéssel, mert egyik haverom se hallott még ilyenről, pedig van közöttük vizes, gázos, villanyász, magasépítő mérnök, mindegyik emberekre veszélytelen tevékenységet űző szakma...