Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Igazi kihívás diplomások részére!

2025. február 13. - bthomyka

Én konkrétan majdnem a laptopom kijelzőjére köptem a kávémat egy órája, mikor a feladatokat olvastam és elemeztem, ugyanis nagyon sok, a fuvarozásban szellemi pozícióban lévő emberrel szemben nekem van fogalmam flottamenedzsmentről, fuvarszervezésről, irányításról (diszpó), meg egy kevéske, igaz nem számottevő a HR területről is.

A cégről: csak idehaza vagy 100 teherautót futtatnak, egyébként osztrák az anyacég. A sofőrök egy részéről már hallottam: az egyik fele dünnyög, a másik fele morog, néhányan pedig a "ki ha én nem" keménymagot személyesítik meg. A cégről konkrét tapasztalatom nincs, de ami ismeretekre szert tettem, azok alapján úgy mondanám: érdekességekkel teli (pro és kontra).

Tehát a pozíció konkrétan:
Flotta és Gépjárművezető koordinátor ( HR)
(Innéttől vastagon szedve a hirdetés tartalma, dőlten a hozzáfűzött gondolataim)

Feladatok
Flotta vezetés:

Gépjárművezetők koordinálása, folyamatos tájékoztatás a Gépjárművezető és Diszponensek között.
Koordináció és tervezés: Sofőr Cserék valamint az autók elosztása a gépjárművezetők között.

Itt érdekességként jegyezném meg, hogy felesleges a diszpó / fuvarszervező és a sofőr közé láncszemet rakni, előbbiek a megcsípett munkát önállóan is képesek tudatni a sofőrrel, legyen annak bármilyen kommunikációs formája. A sofőrcseréket vezénylés szintjén lehet (és illendő) koordinálni, feltéve hogy nem napi 20 ember jön és megy a cégnél, a HR-nek ez belefér(het).

HR menedzsment:

A járművezetők munkaidő beosztása és szabadságolási ütemtervének kezelése.
Toborzási kampányok lebonyolítása (pl. hirdetések, közösségi oldalak, plakátok).
A munkaidőkeret valamint a munkaszerződés szerinti megállapodások, munkajogi követelmények betartásának ellenőrzése.
Képzések végrehajtása és nyomon követése.

Erről szólt fentebb az utolsó megjegyzésem, egyébként ezek itt nettó HR feladatok, az ahhoz szükséges releváns tudást elvárva, ami meg nem szakirány se fuvarszervezőnél, se diszpónál, se flottakezelőnél.

Üzleti feladatok

Bérrendszerek számítása, optimalizálása a cégvezetéssel egyeztetve.
Munkafolyamatok meghatározása, megvalósítása, nyomon követése.
Kommunikáció és konfliktusmegoldás: munka feladatok nyomon követése, esetleges figyelmeztetések kiküldése, dokumentáció a megbeszélések eredményeiről, és szükség esetén további intézkedések kezdeményezése.
Ellenőrzés és dokumentáció: A járművezetői lista heti felülvizsgálata, valamint a toborzás/képzés/felmondások és szervezeti változások feldolgozása és dokumentálása.

Ez inkább operatív vezető, szakmai vezető. Bár az számomra kérdés, hogy amikor évek óta hallom a cég sofőrjei felől a problémás bérrendszert, és/vagy a kevés fizetést, azzal hogyan van pariba a bérrendszer számításának optimalizálása. Mert mint tudjuk, amikor optimalizálás van, az a sofőrtől elvonásokkal szokott járni.
Az operatív vezető ha a fenti feladatokat nézegetjük, a birodalom irányításával kb a napját meg is határoztuk. Azt nem mondom, hogy néhány apróság nem férne még bele, de szellemi kapacitása lekötött, adott esetben más szakterületeket érintő tudással nem feltétlen rendelkezik, legalábbis nem olyan mélységben, mint az egynéhány pozíció kapcsán a bizonyítványok mellé elvárt volna / lehetne (lásd HR, pénzügy, flottamenedzsment).

Nézzük tovább a hirdetést:
Elvárások
Több éves flottamenedzsment, logisztika vagy HR menedzsment területén szerzett tapasztalat.
Nagyon jó német nyelvtudás (a napi egyeztetések miatt)
Alapos üzleti megértés a személyzeti és szállítási folyamatok ellenőrzéséhez és optimalizálásához.
Jó kommunikációs készség, határozottság és empátia annak érdekében, hogy a napi kommunikáció gördülékenyen menjen a járművezetőkkel és az alkalmazottakkal .
Strukturált, megoldás orientált gondolkodás.

Flottamenedzsment (és) logisztika, VAGY HR menedzsment területén...
Itt jelzem hogy ezen a mezsgyén elindulva jó sokféle embert fogunk találni, csak olyat nem akit mi keresünk. Tudni illik a HR-nek foglama nincs árufuvarozásról, telephelyüzemeltetésről, tachográfos járművekről, sofőrök bibliájáról (561/2006), flottamenedzsmentről (amit itt is kevernek, mert ez a járművek üzemeltetése, nem pedig szétosztása).
De lesz fogalma pénzügyről, nagy eséllyel pénzügyi szakot is végzett a HR előtt vagy után.
Aki pedig a flottamenedzsment és/vagy logisztikai menedzsment területéről érkezik, az majd küzdeni fog a HR szakterülettel, meg a diszpó és sofőr közé ékelődéssel, főleg amikor az egyik anyázza a másikat.

Drága barátaim, ez a hirdetés ismét az univerzális munkaerő igényét szeretné megjeleníteni (vagy feltalálni azt), de egymástól annyira idegen szakterületek keverésével, amire ilyen magas szintű munkaköröket tekintve ritkán volt példa. Legalábbis itt a nyugati szélen mindenképpen, elég sokat láttam már az elmúlt 14-16 évben a fuvarozás / logisztika területén.
Azért majd valaki értesítsen, ha sikerült erre a pozícióra minden területen releváns és megfelelő minőségű tudással felvértezett embert találni, főleg ha az az ember beéri az általam csak feltétlezett 400 nettóval (az egymillió kettőt elkérném ha tudásban minden feladatot felérnék!).

Amit kínálunk
Felelősségteljes és változatos pozíciót egy dinamikus fuvarozási cégnél.
Saját ötletek és önálló munkavégzés a flotta területén.
Képzési és fejlődési lehetőségek.
Kiemelkedő bérezés és kiegészítő juttatások.

Minden munkakör felelősségteljes, más kérdés hogy ki hogyan értékeli. Hogy engednek kibontakozni (saját ötletek) az viszont felbecsülhetetlen, főleg ha azt veszed alapul, hogy olyan tudással és tapasztalattal rendelkezel az adott szakterületen, aminek felhasználásával egy vödörnyi időt és pénzt fogsz megtakarítani a cégnek.
A képzési és fejlődési lehetőségek jól hangzanak, bár én egy minimális fenntartással kezelem ezeket amikor osztrák tőről fakadó magyar cégről van szó - megfelelő mennyiségű és minőségű tapasztalataim alapján.
A végén a kedvenc, a kiemelkedő bérezés, amit nem jelenítettek meg. A sofőrtoborzó hirdetések 88%-ban nem tartalmazzák, miért pont a diplomás helyeknél látnánk, főleg ilyen széles palettát lefedő tudás keresésekor...

Vélelmezem hogy elválasztva a megfelelő határoknál a feladatcsoportokat, önmagukban nem tesznek ki 8 órás tevékenységet, csak az operatív vezetőé, de erre meg azt mondom, hogy a HR-nél megnéznék egy 4 órást, miután pedig valami oknál fogva a diszpó és a sofőr közé kommunikátort akarnak illeszteni, megvizsgálnám a struktúra ezen részeit, mert lehet hogy egy kisebb átalakítással már nem kommunikátornak kergetjük az embert, hanem ettől nagyobb mennyiségű érdemi munkára tudjuk fogni.
Természetesen ezek itt mind egytől-egyig saját gondolatok, melyek változtatásának jogát fenntartom, mert kellően megbirizgálta a fantáziámat és kíváncsi lettem, mi hogyan működik náluk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr6918795052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása