Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Azoknak, akik szerint érettségi nélkül nincs tudás

2024. október 12. - bthomyka

Szántam rá 10 percet hogy összefoglaljam, miért beszélnek hülyeséget. Íme.

 

1994-től célirányos tanulás az informatikában, azon belül:

  • adatbázisok (Clipper, MySQL)
  • hálózatok (IPX, TCP/IP)
  • szerverek (Novell, Linux, Windows)
  • programozás (csak felületesen, nem az én világom)
  • szerviztevékenység
  • vékonykliensek
  • rendszergazdai tevékenység
  • adatok biztonsági mentése, egyes esetekben helyreállítás

 
A 2000-es évtől már csak a szerviztevékenység, a hálózatok és szerverek, munkaállomások és az adatmentés volt a preferált terület, ezekre volt igény 18 éven át.
Állítottam át adminisztratív tevékenységek területén munkaállomásokat Windows-ról Linux-ra számos kisirodában, ezeken a helyeken rendre Linux szervereket üzemeltem be, néhányukat hosszabb ideig felügyeltem.
Funkciókat tekintve mindenhol az adattárolás és nyomtatás vezérlésének központosítása, megosztása, valamint a biztonsági adatmentések készítése és tárolása volt a prioritás, egyes esetekben a Windows-ról Linux-ra váltott munkaállomások egyfajta vékonykliensként üzemeltek (PXE Boot, az operációs rendszer és az alkalmazások a szerveren vannak, a lemez nélküli gépek vezetékes hálózaton keresztül jutottak mindehhez).

2003 körül raktárlogisztikát tanultam, akkori munkahelyemen az áru ki- és betárolása kapcsán az egyszerű, MS Access alapú ügyvitelt teremtettem meg, vonalkódtechnikát is alkalmazva, összehangolva a megbízó által működtetett logisztikával.

2005 körül a szerencsejáték-ipar felé sodort az élet, nem egészen három éven át szervizeltem pénznyerő automatákat, rulett-asztalokat. Bizalmi voltát tekintve nem sok ember jutott be, még kevesebb maradt meg 3 hónapnál tovább.

2008-ban számítógépszervizben vállaltam munkát, 2010 táján egy barátom cégében próbáltunk ilyen üzletágat működtetni, ez egy év alatt nem sikerült, tekintettel a helyben lévő konkurencia mennyiségére és a “mindenkinek van szomszédja aki ért hozzá” jelenségre.

2011-ben léptem be a közúti árufuvarozás világába.

2013-ban egy projekt érdekében visszatértem az IT-hez, immár webáruház szervereit és munkaállomásait felügyelni.

2014-ben utam újra a fuvarozáshoz vezetett.

2018-ban a teherautót és az árufuvarozást felváltotta az autóbusz és a buszosipar.

2021 végén lettem garázsmester, a telephelyen a szolgálatot én építettem fel, az ügyvitelt ehhez én teremtettem meg.

2023-ban újra az árufuvarozásé lett az időm, immár az asztal másik oldalán, fuvarszervezőként, autóirányítóként, speditőrként.

2024 februárban egy futárcégnél egyfajta depóvezetői úton indultam el, ám azok a körülmények a párosított elvárásokkal együtt nem az én világom, így ebből kiléptem.

Azóta alkalomszerűen “lépek fel” igény szerint egy-egy vállalkozásnál, megbízás jelleggel oldok fel ügyviteli, informatikai, szervezési, logisztikai, flottakezelési problémákat, vagy adott esetben menedzsment-támogatásként keresek rendszerhibákat, ezekre megoldást.

A felsorolás segédmunkát még nyomokban sem tartalmaz, kivétel nélkül mindegyikhez szükséges volt érdemi tudás (amit az érettségi nem ad meg) ami alapján a melót el tudtam végezni. Hihetetlen, ugye?

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr5318706782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása