Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

A nyúl meg a bokor (Short)

2024. június 10. - bthomyka

Szóval nagyjából két hónap eltelt hogy egy német logisztikai céghez dobtam egy nem akármilyen jelentkezést a meghirdetett fuvarszervezői pozícióra, így már leírhatom a merényletet.
Ennek a cégnek elég sok országban van sok helyen komoly logisztikai központja, amíg fuvaroztam, többször jártam náluk Ausztriában rakományért / rakománnyal.

Az elvárások között az első helyen a releváns tudást és/vagy szakirányú középfokú végzettséget kértek, meg az angol nyelvtudást.
Ekkorra már elég tapasztalat gyűlt össsze az érettségi hiánya miatt, úgyhogy a cég oldalán lévő jelentkezést kitöltöttem, csatoltam a szakmait, majd a megfelelő helyre angolul fogalmaztam meg a "kísérő levelet".

A terv az volt, hogy a releváns tapasztalattal és az angoltudással ellensúlyozzam az érettségi hiányát, avagy kibillentsem őket legalább annyira, hogy kommunikáljunk egymással..
Természetesen teljesen felesleges próbálkozás volt, az automata visszaigazoláson kívül egy qrva betű sem érkezett idáig.
Ami engem elgondolkodtatott, az a hanyag kommunikáció mellett (amit ugye idehaza már megszoktunk) a faék egyszerű folyamat amivel továbblépnek jelentkezéseken anélkül, hogy egyáltalán értelmeznék amit látnak.

Egy ilyen és ekkora cégtől pont nem ezt várom, és megmondom miért: hazai cégtől hívott fel a HR egy jelentkezés kapcsán, ők szintén a középfokú végzettségre alapoztak, de miután látták hogy ez ugyan hiányzik, de minden más megvan amit keresnek, kaptam lehetőséget beszélgetni. Ez a munka ott bukott el ahol több másik is: hiába csak 100 km a távolság Szombathely és Győr között, én mindenkinek elmondtam hogy a napi szintű bejárásom mennyibe kerül, felvetettem a távmunkát, ez meg nekik nem volt favorit.
E témában pedig már kifejtettem, hogy ezt az analóg gondolkodást nem mostanában fogjuk (fogják) megváltoztatni, szerintem az iparág még vergődik 4-5 évet a munkaerőhiánnyal mire ráeszmélnek a lehetőségre és annak kivitelezési módjára.
Addig viszont a rendelkezésre álló, ám a földrajzi távolságot tekintve "elérhetetlen" munkaerő találni fog magának valamit, ezek a cégek pedig bukják az ilyen lehetőségeket.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr4018425173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása