Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

A munkavállalók (anonim) véleménye a cégedről

2024. május 31. - bthomyka

Szerintem több időt kellene fordítanom a cégek "minősítésére", melyet az aktív vagy volt dolgozók írnak le a profession oldalán a megfelelő helyen.

Az történt, hogy jelentkeztem egy pozícióra, ahonnan a HR felhívott hogy beszélgessünk egy kicsit... Képzeld el, nem volt probléma az érettségi hiánya (pedig elvárások között szerepelt), hiszen valószínű tudtak olvasni és szöveget értelmezni: hasonló pozícióban dolgoztam már más cégnél, mitöbb írtam róla pár sort is.
Tehát kommunikáció 5-ös, a beadott PDF olvasása és értelmezése 5-ös.

Szóba került az angol tudás, melyet ugye mindig jelzek hogy nem én leszek tolmács az üzleti tárgyalásokon, mitöbb jobban szeretek írásban angolul kommunikálni (fuvarozásban nulladik szabály hogy mindent írásban, mert azt nem lehet se letagadni, se félre érteni). Nincs gondom az élő szóval, de nem igazán tudom felvenni a ritmust a gyakorlottabbak esetében.

Ezen kívül kérdezgetett a tapasztalatok kapcsán, a gyakorlati tudás kapcsán is, szerintem elégedett volt a válaszokkal. Én ugye távmunkában kívántam űzni a sportot, mert ez, ha a körülmények tisztázottak és a munkavállaló KÉPES otthonról tartani a munkaidőt és a munkarendet, akkor működik.
Nos, ennél a cégnél havonta 6 napot tudnak home office-ban tartani, mint kiderült, nem ártana találkozni a sofőrállománnnyal is... Engedd meg hogy elvicceljem: az év végi vacsorakor simán sort keríthetünk erre, ez a munka nem feltétlen igényli a napi szintű személyes kapcsolatot.
Első körben itt a bukta, mert Győr és vissza napi szinten 190 km, erre 30 forintot tudnának adni, ami havi 125ezer pénz, ami az üzemanyagra nem feltétlen elég, de a szervizköltség sehol nincs. Korábban kiszámoltam mibe kerülne nekem egy ilyen túra, ott kijött egy ilyen szép kövér 300ezer, attól függően hogy mennyit kellene ingázni egy hónapban (22 napra ennyi).
A második buktató, hogy a bérről nem beszéltünk, de nem is bíztatott hogy belefér a legjobb esetben is 220ezer forint költség (ha drasztikusan megnyirbálom a futási költség tételeit).

(hozzáértők és tekeredett arccal számolgatók felé jelzem hogy nem nyergesvontatóm van, hanem egy olyan 20 éves személyautóm, ami a kiváló mérnöki munkával teremtett világlegszemetebbmotorja konstrukció miatt évente 350-500ezer forint közötti alkatrészigényt mutat, plusz 200ezer forint munkadíjat, mindezt havi 4-5ezer km futással kalkulálva.)

No de a bejegyzés apropójára vissza kanyarodva, sorolnám (IDÉZNÉM) az ex-dolgozók által írottakat (természetesen fenntartással kezelem az ilyet, mert én magam szeretném megtapasztalni ezeket, de sok esetben azért iránymutatóként szolgálnak):

Vezetőség rossz, rugalmatlan, nem hozzáértő, bérezés rossz.
Sajnos hiányzik a motiváltság, meg a megfelelő vezető hiánya
Légkondi hiánya a munkaterületen! Autó nélkül körülményes a déli ipari parkban dolgozni.
Rossz vezetőség, káoszos folyamatok, nincs idő a munkafolyamatok betanulására
Alacsony bérezés, nehéz előrelépés, csapatépítők hiánya

Nos a fenti sorokat egy-egy véleményként tessék szíves lenni értelmezni, azaz 5 ember által megfogalmazott negatív vélemény a cégről.
(azt pedig ugye már tudják a kedves olvasók, hogy az eredmény akkor is eredmény ha negatív, csak a megítélés más).
Miután ez a cég nem egy 10-15 főt foglalkoztató cég, ami múlt héten szerdán alakult, az szinte hétszentség hogy ezen kritikákat az elmúlt pár évben legalább 1 jóképességű és kellően, de kultúráltan nagypofájú dolgozó már szóvá tette a menedzsmentnél.
Véleményem szerint ez sem előzmény nélkül történhetett, mert az ilyen soha nem történik előzmény(ek) nélkül! Ismerem annyira a munkavállalói réteget a logisztikai iparágon belül, hogy bátran mondom: 70%-a képes a felfedezett problémákat jelezni akár többször is, mielőtt kiborulna a bili és esetleg változtasson a hangerőn, meg a stíluson. A maradék 30%-ot meg vagy nem érdekli, vagy az első lehetőségnél dobbant a cégtől. Lehet próbálkozni vitába szállni a számokkal és a véleménnyel, viszont érvek nélkül (mitöbb releváns tudás nélkül) hiábavaló, elfecsérelt idő lesz.

Távol álljon tőlem a negatív vélemény megformálása bármelyik cégről amelyiknél még egyetlen másodpercet sem dolgoztam, így csak általánosságban szeretném közölni az álláspontomat:
1. ha már többen, többször, többféle formában jelezték hogy valami nem gömbölyű, nem ártana elgondolkodni. Úgy középvezetői, ahogyan felsővezetői szinten is. Számtalanszor mondtam (és az élet rendre igazol engem), hogy a DAC és a BÜSZKESÉG se egymagukban, se párban, de még EGO-val keveredve sem jó megoldás amikor kiderül, hogy (finoman fogalmazok) a hozzáállásunk nem a legjobb....
2. amikor valakinél elgurul a gyógyszer és hangerőt emelve, stílust váltva közli hogy a menedzsment (finoman fogalmazok) hol és mit hibázott, itt nem az a megoldás hogy "helyre rakjuk" a melóst a mihez tartás végett, legalábbis nem az első lépés. Esetleg körülnézhetnénk, hol akadt el az információ áramlása (ki mennyire szart bele a panaszkezelésbe), az amit jeleztek tényleg hiba-e, ha igen, ki mikor mit tett a kiküszöbölésére... Ha egyáltalán...
3. Ha meg tudsz előzni egy problémát, miért várod meg amíg bekövetkezik? Például az első jelzéseknél veszed a lapot....
4. Csak a munkabérrel és a munkalehetőséggel NEM motiválod azt a munkavállalót, amelyiknek több esze van mint amit a munkafolyamat megkíván, lásd előre lépési / képzési lehetőségek hiánya - hidd el számtalan ilyen vállalkozás működik. Úgy ahogyan, addig ameddig, mert a fluktuáció egy nem elhanyagolható mértéke ebből keletkezik, meg a közhangulatból, aztán következik a pénz és a földrajzi távolság...
5. Ha a profession oldalán keresel embert, nyilván olvasod a cégedről írt értékeléseket is (ha nem, az viszont hiba), ennek megfelelően bátran feltételezheted, hogy aki itt keres munkát, rá fog nézni a véleményekre. Honnan tudod, hogy egyetlen jelentkezőt sem vesztesz akkor, ha negatív véleményeket olvasnak...?
Persze lehet mondani, hogy 1-2 éves vélemények és azóta változott ez-az, csak hát ennek meg nyoma nincs a vélemények között, attól pedig óva intelek hogy magad írjál pozitív kritikát a saját cégedről, ez a tréfa 3 perc alatt fog kiderülni.

Ennél a cégnél sokkal kisebb vállalkozókat "tréningeztem" a munkavállalókhoz való viszonyulás tekintetében, párhuzamosan a munkavállalókkal való kommunikálással együtt (volt hogy közöttük is rendet kellett rakni a fejekben). Túlzásokba ne essünk, nem vagyok profi tréner, csupán van annyi fogalmam a két oldal közötti kapcsolatról ami elég ahhoz, hogy számtalan problémakupacot felszámolhassunk.

Tisztelettel kérlek, hogy szentelj megfelelő figyelmet a cégedről alkotott dolgozói véleményekre, ha pedig azt látod hogy többször panaszkodnak ugyanarra a jelenségre, a céged érdekei megkívánják a működési rendszered felülvizsgálatát, a hibakeresést és hibajavítást. Feltéve hogy előre szeretnél menni, nem pedig helyben toporogni, meg pár havonta új embert betanítani...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr4318418093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása