Amikkel én találkozom

Logisztikai iparág Magyarországon

Logisztikai iparág Magyarországon

Kommunikáció, közösségi média, álláshirdetés - short

2024. május 20. - bthomyka

Tegnap megint szembejött velem a facebook-on egy álláshirdetés, egy élelmiszer-terítő cég (elég nagy) keres sofőröket.

Az ilyen álláshirdetéseknél óhatatlan előjönnek a röhögő fejek, negatív kommentek is.
Az egyik komment arról szól, hogy nem érti ezt az egészet, mert neki négy hónap után jeleztek vissza, hát ki mit képzel hogy eddig tart, meddig várjon...
Amellett hogy értem a hangulatot, azért élnék a gyanúval, hogy talán nem igazán sikerült úgy szövegezni az írásos jelentkezést amit ilyenkor a szép magyar nyelv megkíván. De ez csak feltételezés, általánosságban.
(az általam beküldött tartalom is meglepő szokott lenni néhány esetben, nehéz ugyanis értelmezni a pályázatban megjelenített tudást amikor nem látsz mellette középfokú végzettséget... ez nem az én hibám, ez az ország hibája, mert 30 éve abból indulunk ki, hogy csak érettségivel lehetsz értelmes gyerek, anélkül nem)

Visszaköszön egy 2016 körüli webáruház projektem, egy használtruha kereskedőnek állítottam lábra egy webáruházat, ahova pár hónap után már kerestünk egy adminisztratív munkavállalót. Akkoriban nagyjából 20% körüli volt az a mennyiség (és nagyjából hetven jelentkezőről beszélünk), akik a bánat tudja hol voltak amikor az iskolában fogalmazni kellett, a nyelvtani szabályok rögződése után.

Visszatérve a témához, én is küldtem nekik jelentkezést (nem sofőri pozícióra), ha jól emlékszem, pár nap telt csak el és jött a válasz, hogy köszönik szépen, jelenleg olyasmi nyitott pozíciójuk nincs, de ha profilba vágó lesz, jelentkezni fognak.
A magam példájából mondom, hogy egyrészt minden jelentkezést megnéznek, nyilván szelektálnak, gondolom mindenkinek reagálnak. Korábban már megjegyeztem, hogy idehaza a kommunikáció szintje szégyenteljes, na erről a cégről ez nem mondható el.
Azt csak halkan jegyzem meg, szintén tapasztalatok alapján, hogy fenntartásokkal kezelem a majdani értesítést, ilyesmi nem sűrűn fordult elő velem az elmúlt 10 évben.

Én úgy kezelem a pályázataimat, hogy a beküldéstől számítva kettő hét amit hajlandó vagyok várni. Ha ezen belül egy betű válasz sem érkezik, részemről tárgytalan a pályázat. Véleményem szerint aki embert keres és eléggé komolyan gondolja, az két hét alatt el tudja dönteni, kit választ a pályázók közül. Aki tovább húzza, annak egyrészt nem sürgős, másrészt talán nem helyez kellő hangsúlyt a kiválasztásra (avagy mindegy neki hogy kire bízza a melót).
Ezzel a szűk kéthetes "türelmi idővel" elérem azt, hogy ne jojózzak a feltorlódott negyvenvalahány jelentkezésemen, az így le nem foglalt időt, energiát szánom a következőre. Aki visszajelez, annak mindig megköszönöm, aki még erre sem hajlandó, azzal meg mit kezdjek... Javaslom mindenkinek ugyanezt, teljesen felesleges, idegörlő és hátrányos ha 1-2-3 hónapig is reménykedünk a pályázatunk sikerességében. Hagyni kell a francba, lépni a következőre.

Most mondhatod, hogy nincs idő arra, hogy visszajelezzünk a több tucatnyi jelentkezőnek, de ezzel aláírod azt a tényt, hogy nem kezeled megfelelően a HR témakört.
Hogy várod el ezek után, hogy amikor hatodjára hirdetsz, bárki is komolyan vegye a szándékodat azok közül, akik megfelelő választás lehetnek számodra? A munkaerőt kezelheted darabszámban, alkatrészként, de ez nagyon hamar "visszaüt", sokan fogják leírni a vállalkozásodat, ezeknek a mai világban pedig gyorsan híre megy.

Nézz körül a facebook-on futó álláshirdetések alatti kommentszekcióban, válogasd le a szemetet (a jól látható indokolatlan köpködést), a maradékból informálódj, esetleg egyiktől-másiktól kérdezd meg, miért negtív a véleménye, ha tisztán nem látszik a kommentből. Le fogja írni hogyan járt amikor pályázott, vagy ha bejutott, miért távozott. Ez utóbbi lesz ritka, ugyansi ezek az emberek már a kommentben megírják a lényeget, ami többnyire a bérrel kapcsolatos.

Hidd el nekem, nagyon sokat számít az, ha minden HR feladatot úgy kezelsz ahogyan kell, nem hanyagolsz el semmit és senkit. Alapvetően az általános képet fogja meghatározni a vállalkozásodról a munkaerőpiacon, azok között mindenképpen akik aztán kommentelni is szoktak az ilyen hirdetések alatt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztikaitthon.blog.hu/api/trackback/id/tr2318408799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása